A miniszter beszélt Debrecent érintő fejlesztési terveiről is.
Lázár János építési és beruházási miniszter 2022. november 24-én Debrecenben, a hajdú-bihari kereskedelmi és iparkamara gazdasági fórumán a közlekedési infrastruktúra fejlesztése kapcsán elmondta, hogy „Magyarország stabil hídország Kelet és Nyugat között”, Záhony az ország kapuja Kelet felé.
„Az országot sínre kell tenni” − utalt a miniszter a vasútfejlesztési tervekre.
A gazdasági fórum végén Lázár János megemlített néhány konkrét, prioritást élvező fejlesztési tervet. Kiemelte a Budapest−Belgrád vasútvonal építését, ami Magyarország stratégiai érdeke, a Déli Körvasút megépítését, a teljes HÉV-rendszer megújítását, a Budapest−Kolozsvár gyorsvasutat.
A Debrecent érintő terve közül a tárca programjai közé emelik a keleti elkerülő út megvalósítását, az intermodális központ felépítését, a Debrecen−Nagyvárad villamosvasút megépítését, a debreceni repülőtér kétmilliós forgalmú regionális légikikötővé fejlesztését, illetve a 47-es főút négysávosítását Debrecen és Békéscsaba között − ismertette Lázár János.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.