A mozdonyok hazai, míg a vasútépítő gépek főként külföldi bázisokon pihenték ki a 2022-es év fáradalmait.
Az ünnepek előtt stábunknak lehetősége adódott betekinteni a V-Híd Zrt. gépparkjának karbantartási munkálataiba. A vasútépítő vállalat a Ferencvárosi, illetve a Keleti pályaudvaron saját vágányain tárolja mozdonyait.
2022. december 22. és 2023. január 2. között ezeken a helyszíneken telelt át a vállalat 23 mozdonya, többek között az ünnepekre díszbe öltöztetett Szergej (M62), Szili (V43), Ludmilla (BR232), Dácsia és a 450 és 659-es sorozatú mozdonyok.
A Ferencvárosi mozdonyszínben elvégezték az esedékes kötelező javításokat, illetve a technológiai utasításoknak megfelelő megelőző karbantartási folyamatokat és az átvizsgálások során felmerült szükséges javításokat.
A vállalat nagyvasúti gépészetének járművei közül többet is külföldi telephelyen tárolnak üzemszünet idején. A téli karbantartás folyamán minden munkagépen elvégezték az 1000 és 2000 üzemórás karbantartást, az év közben megtervezett felújítási feladatokat, a meghibásodott alkatrészek javítását, cseréjét, a futásbiztonsági előírások alapján a szükséges időszakos vizsgálatokat és a munkavégző rendszerek kalibrálását.
A V-Híd gépparkjának zászlóshajója, az SMD 80 géplánc a csehországi Lovosicében töltötte a telet, ahol a gyártó, Plasser&Theurerrel közösen végezték a karbantartást. Korábban beszámoltunk arról, hogy a vállalat együttműködési megállapodást írt alá vasúti pályafenntartó- és vasútépítő gépeket gyártó piacvezető osztrák Plasser & Theurerrel, melynek értelmében a P&T technikai segítséget nyújt a V-Híd számára egy magyarországi karbantartóbázis kiépítéséhez, így a jövőben hazánkban történhet a géplánc karbantartása.
Az Unimat 08-475/4S aláverőgép szintén Lovosicében telelt át, ahol a gépen többek között futóművet cseréltek, felújították az emelő aggregátort, kiépítették a pályageometriát ellenőrző diagnosztikai rendszert.
Az SSP-100 ágyazatrendező és a CSG20 köszörűgép karbantartása a V-Híd Kőér utcai telephelyén történt. A FUM 100 felsővezeték-átépítő gép esetében megtörtént a beüzemelés, a gép januártól a Békéscsaba−Lőkösháza projekten dolgozik.
A felújított szakaszon megszűnik a sebességkorlátozás.
A 15 projektet felölelő program jelentős része pályakorszerűsítés, de nem pusztán cserélik az érintett eszközöket, mindegyiknél van hozzáadott érték – derült ki az új MÁV-vezérigazgató Indexnek adott interjújából.