A vállalat fontosnak tartja, hogy az ágazat képviselői megfelelő lépéseket tegyenek a mai kor kihívásaira, ezáltal a vasút fokozni tudja versenyképességét a közlekedési szektorban.
A Közlekedéstudományi Egyesület 2023. április 18-20. között rendezte meg Bükfürdőn a XXIII. Közlekedésfejlesztési és beruházási Konferenciát. A rendezvény kiemelt támogatója a VAMAV Vasúti Berendezések Kft. volt. Lapunk részt vett az eseményen, és helyszíni tudósításokban számoltunk be az előadások és kerekasztal beszélgetések témáiról.
A vállalat több mint 70 éve foglalkozik speciális vasúti felépítményi szerkezetek gyártásával, és üzletfilozófiája szerint az egyre összetettebb kihívások egyre komplexebb válaszokat igényelnek.
A konferencia az egyik legfontosabb olyan rendezvény az évben, mely hozzájárul a mai kor kihívásaira adott válaszok megfogalmazásához és a célok eléréséhez, ezért társadalmi szerepvállalása keretében a VAMAV Kft. rendkívül nagy hangsúlyt fektet az ilyen események támogatására, illetve az ezeken való részvételre.
A globális felmelegedés nyomán 2019-ben előterjesztett európai zöld megállapodás célja, hogy 2050-re Európa legyen az első klímasemleges kontinens. Ehhez egy teljes körű, természetesen a közlekedést is érintő, fenntartható és folyamatosan bővülő stratégia szükséges.
Az üvegházhatású gázok kibocsátása terén a legjobb eredményeket a vasút produkálja, mint a legfenntarthatóbb, leginnovatívabb és legbiztonságosabb közlekedési mód, amely még válsághelyzetben is képes garantálni az alapvető szolgáltatásokat. Stratégiai szerepe a személyszállítás és az alapvető árucikkek fuvarozása szempontjából kulcsfontosságú összeköttetések fenntartásában megkérdőjelezhetetlen.
A vasútra egyre több feladat hárul, így a piaci részesedése is várhatóan egyre nagyobb lesz. A jogi háttér rendelkezésre áll, így fókuszba kerülnek a kapacitásnövelést célzó vasúti projektek, amelyek alacsony karbantartási igényű, optimalizált élettartam költségű szerkezeti elemeket és rendszerszintű megoldásokat igényelnek.
Előtérbe kerül az automatizálás és a digitalizáció, olyan eszközök alkalmazása, amelyek robusztusak, zavarérzékenységük alacsony, valamint nagyobb szerepet kap a proaktivitás. Ennek megvalósítása természetesen minden területen jelentős szemléletváltást és magasan képzett szakembergárdát igényel, ami rendszeres továbbképzések és információcsere nélkül elképzelhetetlen.
A vállalat fontosnak tartja a globális gondolkodás lokális megvalósítását. Ha minden szereplő megteszi az igényeknek, céloknak és a realitásoknak megfelelő lépéseket, az hozzájárul ahhoz, hogy rövid-, közép- és hosszútávon a vasút aktív szereplője legyen a kihívásokra adott válaszoknak, és fokozni tudja versenyképességét az egyéb közlekedési ágak között.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.