Az ipari terület vasúti infrastruktúrájának kialakítása során átalakítják és bővítik a biztosítóberendezést és számos új műtárgyat is építenek.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az iváncsai ipari park vasúti infrastruktúra fejlesztésének tervezéséhez és kivitelezéséhez kapcsolódó mérnöki feladatok ellátásáról szóló eljárás eredményét.
A nettó 389 millió forint értékű munkát az UTIBER Kft. és a FER-MAN Kft. végezheti el.
A Fejér megyei Iváncsán lévő akkumulátorgyár a Market Építő Zrt. kivitelezésében épült. A mélyépítési munkálatokat a német háttérrel rendelkező BAUER Magyarország Speciális Mélyépítő Kft., valamint a francia hátterű HBM Soletanche Bachy végezte el.
Ahogy korábban megírtuk a projekt a vidéki ipari infrastruktúra fejlesztésének támogatását célzó program része.
A munka során 5052 méteren új építésű, zöldmezős, nyíltvonali vágány épül, 1053 méteren új állomási vágányokat építenek, átépítéssel és korszerűsítéssel 1087 méter vágány érintett. Az állomási körzetben elbontanak 3 csoport kitérőt, 1 csoport kitérőt áthelyeznek, és 6 csoport új kitérőt építenek. A vontatóvágányon 3 csoport új kitérőt építenek be.
Továbbá:
A projektben a tervek szerint 4 új műtárgyat, 3 előregyártott vasbeton keretet és 3 szintbeni útátjárót építenek, emellett felülvizsgálják az Adony vasútállomáson található 2 db meglévő vasbeton kerethíd műszaki állapotát, és elvégzik a szükséges beavatkozásokat. A rakodó területén a vasútüzem számára irodát és szociális helyiségeket alakítanak ki.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.