2024.11.21, Csütörtök
A Vasúttechnika új szabályzógépe is átesett az éves ellenőrzésen

A Vasúttechnika új szabályzógépe is átesett az éves ellenőrzésen

magyarepitok.hu

2024.01.27. 09:15 - Bíró Beáta

A celldömölki csarnokban ütemterv szerint végzik az éves karbantartásokat, javításokat.

Hirdetés

Már novemberben elkezdődött a 2023/24-es téli karbantartási időszak a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. celldömölki szerelőműhelyében. A munkálatok az anyavállalattal, a SWIETELSKY AG-vel szoros együttműködésben zajlanak – mondta el lapunknak Horváth László műhely- és karbantartási vezető. Ez azt jelenti, hogy a tervezett javításokat a fischamendi kollégákkal közösen alakítják ki, több hónappal a téli leállás előtt, az éves karbantartási ütemezés alapján. Egyeztetnek a várható javításokról, majd közös műszaki vizsgálatok során határozzák meg az elvégzendő feladatokat. A gépek javításához szükséges előre megjelölt anyagmennyiségeket az osztrák anyavállalat biztosítja a műhely számára. A szerelőcsarnok tevékenységéről már több ízben beszámolt lapunk.

 

 

Külföldön dolgozó gépek karbantartását is végzik

Az ütemterv szerint tavaly novemberben elsőként a külföldi munkaterületről érkezett szerelvényeket ellenőrizték. A SWIETELSKY AG részére tíz darab - gépek, berendezések, járművek és egyéb hosszú áruk fuvarozására alkalmas - Res típusú teherkocsi javítását végezték el, amelyek Németországban teljesítenek szolgálatot. Ezt követően a svéd munkákra bérbeadott FAD kocsiknak az átvizsgálása, tisztítása és javítása történt meg.  

 

 

Decemberben a csarnok befogadó kapacitását figyelembe véve sorra érkeztek éves átvizsgálásra és téli tárolásra az átépítővonatoknál használt betonaljszállító Slps és Ss vagonok. Idén januárban pedig a magyar munkaterületekről még év végén beérkezett pályaépítő-karbantartó gépek tervezett éves szervizelésével folytatódott a munka.

 

 

„Újonc” a műhelybe

Említésre érdemes, hogy a celldömölki szerelőcsarnokban első alkalommal végzik a 09-3X RT szabályzógép javítását. Ezt a gépet 2023-ban helyezték üzembe Magyarországon. (Fotóinkon a csoportemelőn felemelt szerkezet kiszerelt szatellit tengelyei láthatók.)

Az egyes javítási feladatokon túl a celldömölki szerelőműhelyben valósítják meg a Vasúttechnika saját gépeinek, kiszolgáló vagonjainak hatósági műszaki vizsgáztatását is.

 

 

A karbantartási folyamatokat a hatályos jogszabályokban, törvényekben meghatározott módon fejleszti a cég. A vállalat emellett nagy figyelmet fordít az ECM munkálatokhoz szükséges mérőeszközök, szerszámok évenkénti átvizsgálására, a szükséges beszerzéseket pedig az éves beruházási tervben rögzítik.

 

 

De nem minden nagygép karbantartása történik Celldömölkön. Az anyavállalattal történő jó együttműködést jelzi az is, hogy az SMD-80 átépítő vonat felkészítő javítását a magyar kollégák a fischamendi műhelyben végzik. Mint azt korábban részletes cikkben bemutattuk: a SWIETELSKY AG Bahnbau ausztriai, mintegy 24 hektárnyi területen fekvő telephelyén több száz, a legmodernebbek közé tartozó vasúti nagygép javítása, karbantartása zajlik.

 

 

Vasúti járművezetői képzést indít a cég

A Vasúttechnika kiemeleten kezeli a dolgozók tudásának fejlesztését is. Mint Horváth László műhely- és karbantartási vezető elmondta: minden év januárjának első hetében tartják a műszaki személyzet éves oktatását, valamint ECM műszaki oktatását, a járművezetők pedig a 19/2011 kormányrendeletben előírt időszakos képzésen vehetnek részt. Az említett oktatásokat az idei évben is megtartották. Februárban vasúti járművezető kurzust indít a cég, valamint szervezik a közúti gépjármű flotta (tanker autó, kamion, hegesztő kamion) vezetőinek oktatását is.

 

 

Galéria

Kötött pályaSwietelsky Vasúttechnika Kft.Celldömölkvasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés