Jól vizsgáztak a gyulafirátóti viaduktok.
Újabb és egyben az utolsó nagy mérföldkövéhez érkezett a gyulafirátóti viaduktok felújítása – tájékoztatott Facebook-oldalán a minap a MÁV. A Gyökeres és a Répás-árok felett húzódó, újonnan beemelt hídszerkezeteken egy M44-es mozdonnyal végezték el a statikus és dinamikus terhelési próbát. Mint írják, az elvégzett műszeres mérések során a szerkezet elemein mért alakváltozásokat és a keletkező feszültség mértékét is rendben találták a vasúttársaság szakemberei.
A projektet a vonalat érintő több korábbi baleset okozta károk kijavításával kapcsolatban idén május végén indították el, mint ahogy arról a veol.hu is beszámolt.
A szakemberek a próbaterheléseket követően a két műtárggyal, valamint a környezetükben lévő vasúti pályával kapcsolatos utómunkálatokkal tértek a felújítás végső szakaszára.
Október 10-től ismét a teljes vonalon közlekedhetnek majd a vonatok Veszprém és Győr között, a MÁV 11-es vonalán, a korábbi előrejelzéseknek megfelelően.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.