Jól vizsgáztak a gyulafirátóti viaduktok.
Újabb és egyben az utolsó nagy mérföldkövéhez érkezett a gyulafirátóti viaduktok felújítása – tájékoztatott Facebook-oldalán a minap a MÁV. A Gyökeres és a Répás-árok felett húzódó, újonnan beemelt hídszerkezeteken egy M44-es mozdonnyal végezték el a statikus és dinamikus terhelési próbát. Mint írják, az elvégzett műszeres mérések során a szerkezet elemein mért alakváltozásokat és a keletkező feszültség mértékét is rendben találták a vasúttársaság szakemberei.
A projektet a vonalat érintő több korábbi baleset okozta károk kijavításával kapcsolatban idén május végén indították el, mint ahogy arról a veol.hu is beszámolt.
A szakemberek a próbaterheléseket követően a két műtárggyal, valamint a környezetükben lévő vasúti pályával kapcsolatos utómunkálatokkal tértek a felújítás végső szakaszára.
Október 10-től ismét a teljes vonalon közlekedhetnek majd a vonatok Veszprém és Győr között, a MÁV 11-es vonalán, a korábbi előrejelzéseknek megfelelően.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.
A munkálatokat a biztonságos és megfelelő üzemeltetés, valamint a pálya teherbírása és a sebességkorlátozás megszűntetése érdekében szükséges elvégezni.