Öt hét után ért véget a komplex felújítás miatt szükségessé vált munka.
Befejeződött az öthetes rákosrendezői beruházás - közölte a Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója hétfőn a Facebook-oldalán.
Az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok – erről az állami vasútvállalat kommunikációs osztálya tájékoztatta az MTI-t.
A felújítás során több mint 1,5 kilométernyi vágányt építettek át, közel tucatnyi váltót cseréltek, 5 kilométernyi felsővezeték-hosszláncot újítottak meg, 13 váltót kötöttek be a villamos központi állítási rendszerbe
– írta a Facebook-posztjában Hegyi Zsolt.
Egyidejűleg a Nyugati pályaudvar területén két váltó csatlakozó vágányszakaszainál helyreállították az ágyazatot, a munkálatokba számos nagy munkagépet, vasútüzemi és közúti járművet vontak be 180 szakember közreműködésével.
A bejegyzés alapján az augusztus és szeptember végére ütemezett, éjszakánként zajló váltó- és vágány-utószabályozási munkálatok befejeztével, mintegy másfél kilométeren immár 80 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vonatok.
Hegyi Zsolt rámutatott: a sebességkorlátozások, amelyek nap mint nap aprónak tűnő, mégis összeadódva érezhető késéseket okoztak, eltűnhetnek a mindennapokból. Bár a munka még nem ért véget, a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb - írta a vezérigazgató.
A beruházás a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósult meg
- közölte.
Mint korábban megírtuk: mintegy egy hónap múlva, augusztus 25-től szeptember 20-ig hasonló jelentőségű és hosszú lezárás és munka következik a MÁV fővárosi létesítményeiben: ezúttal a Keleti pályaudvarból terelik majd el a forgalmat.
Komplex, kiviteli tervezésig történő feladatcsomagra várja a jelentkezőket az ÉKM.
Augusztus 25-től indulnak az ország egyik legjelentősebb pályaudvarának munkálatai.