Immár a középső szakasz mind a kilenc megállóján dolgozik a SWIETELSKY Építő Kft., a síneket pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. modernizálja a Nagyvárad tértől a Lehel térig is.
Új mozgólépcsőszerkezetek, átépült helyiségek, modern elektromos és gépészeti berendezések jellemzik az M3 metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának állomásait, melyről rendszeresen ír a magyarepitok.hu. Most a beruházó BKV Zrt. tájékoztatása alapján tudunk beszámolni a főváros megahatározó közösségi közlekedési projektjéről, fotósain pedig a leglátványosabb változások helyszínein készíthettek képeket.
A projekt generálkivitelezési munkái két részre oszthatóak: a megállók átépítését és modernizálását a Nagyvárad tértől a Lehel térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi el, az alagutakban és a síneken (illetve az utastájékoztató rendszereken) az ugyanahhoz az osztrák konszernhez tartozó, de külön vezetésű és szervezetű Swietelsky Vasúttechnika Kft. dolgozik (a már átadott északi és déli szakaszokon ugyanúgy, mint jelenleg a középsőn). Mindezt a Főmterv Zrt.-Uvaterv Zrt. konzorciumának tervei alapján végzik el.
Mint a BKV írja, bár egyelőre a hét belvárosi állomáson szünetel a metróforgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – Nagyvárad tér és Lehel tér – is fontos korszerűsítési feladatokat végeznek.
A Nagyvárad téren készül a mindenki számára azonos színvonalú elérést lehetővé tevő lift aknája, és a sínpálya bontása is elkezdődött az egyik oldalon, ami az állomás területének korlátozásával jár, de még nincs hatással a közlekedésre.
A Lehel téren az elkerített építési területek mögött komoly bontási munkálatok történnek.
A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon a legmarkánsabb változást a lejtakna területén láthatjuk,
az új mozgólépcsők beépítése zajlik, amiből három már a helyére került.
A biztonsági előírásoknak megfelelően vízköddel oltó berendezésekkel egészülnek ki a szerkezetek.
A korábban utasokat kiszolgáló, összesen 27 darab mozgólépcsőből már 24 darabot teljesen elbontottak és elszállítottak.
Minden állomáson egyszerre folytatnak bontásokat és építéseket. Az állomási diszpécserhelyiségek lassan elnyerik végső formájukat és a belső kialakítás is hamarosan elindul. Az új különleges gépészeti berendezések beszállítása is a végéhez közeledik. A főszellőző alagutakban injektálásokat végeznek, és helyenként már a ventilátorok összeállítását is befejezték.
A sín- ás alagútmunkálatokról írva a beruházó megismétli: az alagútban május végén a Nagyvárad tér bal oldali vágányterében is elkezdődött a sínpálya korszerűsítése. A rekonstrukciós munkálatok a tervezett ütemben haladnak.
A Nagyvárad tértől egészen a Nyugati pályaudvarig sétálva változatos képet mutat a pálya,
néhol teljesen eltűntek a sínszálak, néhol egymás mellett látszólag indokolatlanul sok fekszik, – mivel az összes sínszál beszállítása megtörtént – és olyan szakaszt is lehet találni, ahol már a sínszélesség beállításán dolgoznak.
Visszatérve az állomások munkálataira, a főváros legnagyobb metrócsomópontjáról megtudhatjuk: a Deák Ferenc téri állomáson a legjelentősebb a szerkezeti átépítés.
Az M2 és M3 metróvonalat összekötő átjáróban a szögletes formát eredményező téglafalat bontják, hogy a felújítás után az eredeti csőszerkezet váljon érzékelhetővé, így tágítva a térérzetet. Az akadálymentes elérést biztosító lift összekötő folyosója pedig már összeért a peronnal.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.