Az Arany János utcában és a Nyugati pályaudvaron is látványosan halad a metrófelújítás. A SWIETELSKY Építő Kft. számos más feladat mellett a Nyugati pályaudvarnál megkezdte egy új lift kialakítását is az aluljáró és a felszín között.
Lapunk minden hónapban beszámol az M3-as metró felújításáról mind képriportokkal, mind pedig részletes cikkekkel. Az építkezés jelenleg is zajló belvárosi szakaszán az állomások újjáépítését a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. valósítja meg. A vasúti sínrendszert pedig az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján a BKV Zrt. beruházásában.
Most két belvárosi állomáson jártak fotósaink: az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar átalakuló földalatti részeiről készítettünk képeket, illetve a köztük futó alagútról is. Az állomások munkálatainak előre haladásáról pedig a SWIETELSKY Építő Kft. munkatársai adtak friss információkat.
Az Arany János utcában a lejtaknában jelentős a változás, az új, modern mozgólépcsők munkálatain dolgoznak. Egyrészről elbontják a régi vasbeton-szerkezeteket, másrészt pedig az új tartószerkezetek kiépítése is aktuálissá vált.
Ehhez át kellett építeni az ideiglenes állványlépcsőt, ami a már elbontott mozgólépcsők helyett teszi lehetővé a közlekedést az aknában. Részletesebb információkat is kaptunk: konkrétan kábeleken is dolgoznak, illetve az aknában vezető új vízvezetékek már elkészültek.
Az Arany János utcai metróállomás lélegzését irányító gépek jelentős részét is beépítették. A főszellőző aknában is dolgoznak jelenleg a SWIETELSKY szakemberei, ide maguk a szellőzőgépek várhatóan szeptember közepén érkeznek meg.
A peronszinten minden bontási munka elkészült és a bontott anyagokat elszállították (erről az összetett és pontos szervezést igénylő feladatról és a mögötte álló infrastruktúráról nemrég írtunk cikket). A felújítás során a metró biztonságosabbá is válik, ehhez vízköddel oltó rendszert építenek ki, jelenleg ennek a gépházán zajlik a munka. Szintén a peron szintjén az aljzatbetonozási feladatokkal is haladnak, a kőművesmunkák 90 százaléka pedig már elkészült.
A Nyugati pályaudvar metróállomását részben már tavaly júliusban átvette a SWIETELSKY Építő Kft. (akkor csak a fél megállót zárták le), majd novemberben a teljes építési területen elkezdhették a munkát. A főváros egyik legfontosabb közlekedési csomópontja teljes mértékben megújul:
Mind az északi, mind pedig a déli oldalon összeszerelték a légkezelő gépeket. Az aluljáró peron gránitburkolatát már elszállították, a főszellőző aknában pedig hosszú és intenzív előkészítő munka után kezdődhet az új gépalapok építése.
A Skála Metró áruház előtti területen pedig az aluljáró szintjéről a felszínre egy lift is épül, ennek a kivitelezése is elrajtolt.
Végül, de nem utolsó sorban ebben a megállóban számos más egyéb munka mellett még több helyen is kőműves- és lakatosfeladatokat végeznek, illetve folyamatosan dolgoznak a festésen és aljzatépítésen is.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.