Kivágták a szellőzőnyílásokat, a vágányzónában és peronszélen pedig bontási-építési munkákat végeznek.
Június 18-án kezdődött az M3-as metró felújításában fontos szerepet játszó, szinte a teljes metróvonalra vonatkozó leállás. Néhány kivitelezési folyamat ugyanis csak áramszünet mellett végezhető el biztonságosan, valamint így a munkára fordítható időablakok is tágultak. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan haladnak a SWIETELSKY Építő Kft. szakemberei az egyes helyszíneken.
A Lehel tér állomáson a vágányzónában és peronszélen lévő bontási-építési munkák zajlanak. Az elmúlt hetek kiemelkedő jelentőségű feladata volt, hogy kivágták a bal vágány feletti hat darab szellőző födémnyílást, valamint a főszellőzőbe vezető gépbeszállító nyílást is.
Itt a nyolchetes leállást követően is lesz még lehetőség a napközbeni munkavégzésére a vágányzónákban.
Ezzel ellentétben a Nagyvárad tér állomáshoz tartozó alagút szakaszokon, valamint a vágánytérben, kábeltérben, peronszéleken kizárólag ebben az időszakban van lehetőség a jelentősebb gépészeti és installációs munkák elvégzésére, hiszen az említett szektorok üzemi területnek nyilvánulnak, ha újraindul a metróközlekedés. Itt a szokásos munkák elvégzésén túl JET ventilátorokat is felszerelnek augusztus közepéig.
A Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere állomások esetében ezek a munkálatok már korábban megkezdődhettek, de a technológiai sorrend betartása miatt csak most lehetséges a befejezésük. A vágányépítési munkáknak meg kellett előznie például a vízköddeloltó rendszer telepítését, illetve a kábeltakaró falak és az akusztikai burkolatok elhelyezését is.
Augusztus közepétől, amikoris újraindul a metróforgalom ezen a szakaszon, a Deák Ferenc téren fordulnak majd a szerelvények. Ezért itt a peronszéli padló-, fal- és mennyezetburkolatok, illetve a vágánytéri burkolatok befejezése a prioritás a leállás idején.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.