Egy idén átadott beruházás kétvágányos kapcsolatot teremtett Békéscsaba és Szolnok között, most további fejlesztésre nyílt forrás.
A Budapest és Békéscsaba közötti vasútvonal fejlesztésére 39,2 millió eurós (mintegy 12 milliárd forintos) támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság.
A beruházás a transzeurópai vasúthálózat modernizálására szánt kohéziós alapból valósul meg. A fejlesztéssel a vonal igazodik az úgynevezett egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS) szabványaihoz. „A beruházás növelni fogja a térség versenyképességét, különösképpen az ipar és a turizmus szempontjából" - közölte Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos.
Békéscsaba és Budapest vasúti összeköttetését már korábbi projektek is fejlesztették: a békéscsabai vasútállomás komplex felújításával párhuzamosan megújult a Gyoma és Békéscsaba közti vasút (a Szolnok-Lökösháza vonal részeként). Azzal a fejlesztéssel kétvágányos kapcsolatot teremtettek Békéscsaba és Budapest között. Az akkori sajtóhír szerint a fejlesztéssel a szakaszon 160 kilométer per órás sebességre gyorsulnak a vonatok, így 40 perccel csökken az utazási idő a békési megyeszékhely és a főváros között.
A MÁV műszaki igazgatója, Tokaji Róbert idén júniusban jelezte, a Szolnok-Lökösháza vonal korszerűsítését folytatják Lőkösháza irányában is, a Békéscsaba-Szeged-vonalat pedig villamosítják.
A tavalyi gyáravatást követően, ismét bővíti kapacitását a gyógyszeripari csomagolóanyagokat gyártó német SCHOTT Pharma Lukácsházán, Vas vármegyében. Ezúttal egy több mint 6000 négyzetméteres - tisztateres helyiséggel rendelkező - gyártócsarnok épül, a tervezéssel és kivitelezéssel a STRABAG-ot bízták meg.
Egy 19. század végén emelt épületben talált magának otthont a nagyvárosban az MCC.