A Spar Magyarország mintegy 4,1 milliárd forintos beruházásában csaknem 7 ezer négyzetméteres áruház épült Érd-Parkvárosban.
A csütörtökön átadott épületben 3 ezer négyzetméteren egy Interspar hipermarket kapott helyet, melyet péntektől kereshetnek fel a vásárlók. A Market Építő Zrt. által kivitelezett beruházás száz munkahelyet teremtett: 90 érdi és 10 környékbeli dolgozik itt.
A bevásárlóközpontban egyebek között kávézó, posta, drogéria, optika és ékszerüzlet nyílik. A parkoláshoz a mélygarázsban és szabadtéren 377 helyet alakítottak ki. A hipermarket szomszédságában 200 négyzetméteres játszóteret alakítottak ki. Az áruház területén ingyenes wifi érhető el. A parkolóban elektromosautó-töltő állomást létesítettek, amelyhez a felhasználók okostelefonos applikáción keresztül férnek majd hozzá. Az áruház előterében kialakított töltőponton mobiltelefonjaikat is fel tudják tölteni a vásárlók.
A beruházás során a tervezők nagy figyelmet fordítottak az energiatakarékosságra. Az épület fűtését a kereskedelmi hűtésből keletkező hulladékhő biztosítja, a hűtési energiát pedig korszerű hőszivattyús rendszer adja, így a fűtéshez földgázra egyáltalán nincs szükség. A világítást LED-lámpákkal oldották meg.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által átépített M7-es autópálya-csomópont korszerűsítéséhez az áruházlánc 400 millió forinttal járult hozzá, és 250 millió forintból a környező utakat is megújította.
A megnyitóünnepségen Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium energiaügyért felelős államtitkára elmondta, hogy az új bevásárlóközpont környezetében iskola, óvoda és tanuszoda fog épülni. T. Mészáros András (Fidesz-KDNP), Érd polgármestere hozzátette, hogy tervezik egy 200 hektáros ipari rész kialakítását is.
A SWIETELSKY Magyarország több mint három évtizede építi és formálja hazánk infrastruktúráját. A vállalat út-és magasépítési beruházásai mellett kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi és vízépítési feladatokra, valamint a hulladékgazdálkodási rendszerek megvalósítására. Interjúnkban a szakterületek szakértőivel, felelős vezetőivel beszélgettünk.
Az ÉVOSZ Média Tagozata 2023 után ismét felmérte az építőipari vállalkozások kommunikációs gyakorlatát. A felmérésben nagyrészt közepes és nagy vállalatok vettek részt. Idén a kérdőív kitért a HR-el való együttműködésre, a versenytársfigyelésre, valamint a vállalatok közötti (B2B) és a lakossági (B2C) kommunikációra is.