A Strabag, a Belfry és a Swietelsky ütemterv szerint halad a Budapest és Hatvan közti vasútvonal felújításával.
Ütemtervnek megfelelően haladnak a Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítési munkálatai a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezésében – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfői közleményéből. Július elejétől szeptember közepéig elvégezték a Rákosliget–Pécel vonalszakasz bal vágányának korszerűsítését, ezt követően megkezdődhetett a jobb vágány átépítése is. A munkálatok tervezetten november végéig tartanak.
A Gödöllő-Hatvan szakaszon sem állnak meg a munkálatok az őszi időszakban, ezeket a munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi. Gödöllőn folyamatban van a Köztársaság úti felüljáró építése és az ehhez kapcsolódó járulékos munkákat is elvégzik. Aszód állomáson várhatóan megkezdődnek az előkészületi, vágánybontási munkálatok, valamint Tura megállóhelyen elindulhat a gyalogos aluljáró, szigetperon és új forgalmi vágány építése is.
A 2020-ban befejeződő beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából valósul meg.
A DÉLÚT Kft. kivitelezésében megvalósult beruházás elsődleges célja a balesetek számának csökkentése és a hatékonyabb közlekedés biztosítása volt.
Van olyan projekt, ahová 18 ezer tonna acélt építettek be, van, ahol pedig 140 ezer négyzetméternyi homlokzatot szereltek fel – ezekről a hazai fejlesztésekről, valamint a KÉSZ Metaltech Kft. nemzetközi projektjeiről is szakmai előadásokat tartottak egy nívós rendezvényen, a Metal.Meet-en, ahol Barócsi Róberttel, a KÉSZ Csoporthoz tartozó cég ügyvezetőjével is leültünk beszélgetni.