A Strabag, a Belfry és a Swietelsky ütemterv szerint halad a Budapest és Hatvan közti vasútvonal felújításával.
Ütemtervnek megfelelően haladnak a Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítési munkálatai a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezésében – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfői közleményéből. Július elejétől szeptember közepéig elvégezték a Rákosliget–Pécel vonalszakasz bal vágányának korszerűsítését, ezt követően megkezdődhetett a jobb vágány átépítése is. A munkálatok tervezetten november végéig tartanak.
A Gödöllő-Hatvan szakaszon sem állnak meg a munkálatok az őszi időszakban, ezeket a munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi. Gödöllőn folyamatban van a Köztársaság úti felüljáró építése és az ehhez kapcsolódó járulékos munkákat is elvégzik. Aszód állomáson várhatóan megkezdődnek az előkészületi, vágánybontási munkálatok, valamint Tura megállóhelyen elindulhat a gyalogos aluljáró, szigetperon és új forgalmi vágány építése is.
A 2020-ban befejeződő beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából valósul meg.
A mart aszfalt újrahasznosításával végez útfelújítást a HE-DO Monorierdőn; és a csapadékvíz hatékonyabb elvezetése érdekében új vízelvezetőket is kiépítenek.
A budapesti agglomerációban tervezett új iskola szőlőtő és szőlőfürt mintázatára épülő elrendezése erősíti az intézmény közösségi és kulturális szerepét is.