A kivitelezők szerint a 2020-as átadást már kőbevésettnek lehet tekinteni.
Látványosan alakulnak az 57,5 kilométer hosszú, 2x2 sávos M85-ös gyorsforgalmi út nyomvonalai. A régió fejlődése szempontjából fontos útvonal Csornától Sopronig tartó négy szakaszán már gőzerővel halad a munka – tájékoztatta a kisalfold.hu-t a beruházó NIF Zrt.
A befejezést 2020 végére ígérik: ez már csaknem kőbevésett dátum a kivitelezők szerint.
Kiderült még, hogy már az ötödik szakaszra beérkezett kivitelezői ajánlatok bírálata is befejeződött: a csaknem négy kilométeres szakasz a fertőrákosi csomóponttól indul. Ebbe beletartozik egy 780 méter hosszú, bányászati technológiával készülő alagút építése, valamint az Ágfalvára vezető úthoz csatlakozó összekötő út kialakítása is.
A beruházásban ezek után készül egy hatodik, 2,4 kilométer hosszú szakasz is. Ez a határig tartó utolsó pályarész akkor épülhet majd meg, ha az osztrák és a magyar állam megegyezik arról, hogy hol találkozhatnak majd a két ország gyorsforgalmi útjai – itt egy határátkelőt is át fognak adni.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.