Az üzem ezzel a beruházással jelentősen csökkenti a szén-dioxid kibocsátást és növeli a másodlagos tüzelőanyagok mértékét.
A Lafarge Cement Magyarország Kft. közel kétmilliárd forint értékű környezetvédelmi célú beruházást adott át a Baranya megyei Királyegyházán.
A beruházással jelentősen csökken a cementgyár fajlagos szén-dioxid kibocsátása, ezzel pedig biztosítható a létesítmény hosszútávú környezettudatos és versenyképes működése. A saját erőből megvalósuló fejlesztéssel 60-ról 80 %-ra emelkedik a gyárban a felhasznált másodlagos tüzelőanyagok mértéke.
A fejlesztés eredményeként további 10 %-kal tudja csökkenteni a gyár a fajlagos CO2 kibocsátását.
A mostani beruházás középpontjában az úgynevezett klór-bypass technológia áll. Ennek lényege, hogy a klinker előállításakor az alternatív tüzelőanyagok égetése során felszabaduló klórt leválasztja a rendszer. Mindez csökkenti a klinker és az abból készült cement klórtartalmát. A zárt rendszerben kivett gázelegyet mészkőliszttel keverik össze, majd ezt követően a rendszerre épített zsákos portalanítóval megtisztított port leválasztják és a tisztított gázt a klinkerhűtési technológiába vezetik vissza.
A királyegyházi cementgyár környezetvédelmi beruházásainak első lépése 2014-ben, az alternatív tüzelőanyagok hasznosításának megkezdésével indult. Ezzel nemcsak a fosszilis energiahordozók felhasználását csökkentették, hanem elkötelezték magukat a szemétégetésre, illetve lerakásra ítélt hulladékok újrahasznosítása mellett is. A cementgyártás zárt technológiája lehetővé teszi, hogy a felhasznált tüzelőanyagok beépüljenek a cementbe.
A környezetvédelmi beruházás legutóbbi lépéseként a bypass-por tárolására a hőcserélő torony mellett egy közel 1000 tonnás, míg a cement malmok közelében egy 100 tonnás siló épült. A siló különlegessége a csúszózsalus technológia alkalmazása, amelyet egyébként a cementgyár építésekor is alkalmaztak
A környezetvédelmi beruházásaik következő lépése az alternatív tüzelőanyagtároló bővítése lesz 2020 első felében.
A királyegyházi cementművet 2011 szeptemberében adták át, előtte 30 éven át nem épült cementgyár Európában.
A korszerű, környezetbarát technológiát alkalmazó és az energiával hatékonyan gazdálkodó létesítmény a legmodernebbek között van világszinten is, annak tervezésére és kivitelezésére 72 milliárd forintot költöttek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.