A két ország között egy 137 méter hosszú és 4,9 méter széles Duna-híd épül meg, a magyar szakaszt a Strabag kivitelezi.
Egy új gyalogos-kerékpáros híd épül a magyarországi Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz (Dobrohošť) között, ahol a kivitelezés itthoni részét a Strabag Általános Építő Kft. valósítja meg 621 millió forintért – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
Az ártéri híd teljes hossza 137,2 méter lesz és 4,9 méteres szélességgel épül meg.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megépülő Duna-híd jobb partján 495 méter hosszan megközelítő utat is építenek a duzzasztómű és a híd között.
A híd egyenes tengelyű, öt nyílású műtárgyként épül meg, melynek az 1. jelű hídfője síkalapozású, többi támasza cölöpalapozású lesz. A híd hasznos szélessége a szegélyek között 4 méter lesz. A 129 méteres felszerkezet nyílásonként 3-3 db előregyártott, előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel.
Az ártéri híd és a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd közös pillérrel rendelkezik.
Az építési helyszínt kizárólag a duzzasztóművön keresztül lehet megközelíteni. Ezen az úton két nagyobb műtárgy található (Görgetegi Duna-ág, Szigeti Duna-ág), amelyek állapotát teljeskörűen felül kell vizsgálni és amennyiben szükséges a műtárgyak megerősítését, felújító munkáit a kivitelezés megkezdése előtt el kell végezni.
A jobb parti ártéri híd utolsó támasza az ártéri és a mederhíd közötti közös (’6’ jelű) pillér, amely a mederhídhoz tartozik, nem része az ajánlathoz kiadott kiviteli tervnek, a Mederhíd tenderdokumentációjában szerepel, a szlovák fél fog közbeszerzést kiírni a kivitelezésére.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.