A B Build & Trade Kft. munkájával elkészült az épület és közvetlen környezetének kialakítása.
Befejeződött Pécs legújabb vásárcsarnokának építése, továbbá az északi terület kivitelezési munkái is hamarosan a célegyenesbe érnek. Ez azt jelenti,
a nyár folyamán megnyílhat az új létesítmény.
A Gettoplan-Bluepan konzorcium tervei alapján és a B Build & Trade Kft. kivitelezésével megvalósult épülettel egy modern és világos, a vevők és az árusok számára is jól áttekinthető tér született.
Dakó Attila projektmenedzser segítségével visszatekintettünk a projekt legkiemelkedőbb építészeti és kivitelezési mozzanataira.
A projektmenedzser hangsúlyozta, az épület és közvetlen környezetének kialakítása az északi oldali köztér kivételével elkészült. Még kialakításra vár a területen fedett és fedés nélküli elárusítóasztalok mellett 4 pavilon, illetve egy körmedencéjű szökőkút is. Ezekkel válik teljessé a projekt.
Ami a szakipari munkákat illeti, az építkezés ideje alatt - a lehetőségekhez mérten - a helyi vállalkozások foglalkoztatását részesítette előnyben a B Build & Trade.
„Az összetett funkciók miatt számos szakipar összedolgozására volt szükség, mely nagy szervezést igényelt. Ennek részeként meg kellett oldanunk az iroda funkció, a vásártér funkció, a hűtőház és az üzletek speciális, egyedi igényeket felsorakoztató műszaki megoldások kivitelezés közbeni összehangolását.”
Dakó Attila kiemelte a tervezők és a kivitelezők együttműködését a kivitelezés során, melyben Gettó Tamás és Sztranyák Gergely tervezők és munkatársaik folyamatos szakmai támogatást nyújtottak a kivitelezők számára, így alakulhatott ki az épület jelenleg is látható építészeti és belsőépítészeti arculata.
A főhajóban - mintegy erősítve a helyi kötődést - helyet kaptak a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. falburkolati és díszkút termékei.
A vásárcsarnok építészeti jellegzetességéről a projektmenedzser megjegyezte, a főhajó és az alacsonyabb épületrész közötti magasságbeli kontraszt szembetűnő, amit tovább erősít az elárusító tér építészeti elemeinek karakteres megkülönböztetése az üzletektől és a pavilonoktól.
A nagy belmagasságú főhajóban a fehér felületképzést kapott látszóbetonfelületek dominálnak, ezt az optikai hatást erősíti fel az északi homlokzaton végigfutó nagy üvegfal. A főhajóban látható világos felületek és a hatalmas üvegtáblák szinte légiessé teszik a teret, miközben az alacsonyabb részben uralkodó sötét színek markánsan különítik el a területeket egymástól.
„Nagy gondot fordítottunk a különböző textúrával rendelkező anyagok azonos színhasználatára, hogy a tervezők által megalkotott építészeti gondolat jól érvényesüljön az épületen.”
A kihívásokról is szót ejtve: a korábbi cikkünkben már bemutatott íves monolit betonszerkezetek jelentették szakmailag a legnagyobb teljesítményt. Emellett a járványhelyzet és a szomszédos országban kialakult háborús helyzet is jelentősen megnehezítette az anyagbeszerzést – fűzte hozzá Dakó Attila.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.