Nyolcmilliárd forintos beruházásban többek között közel 12 ezer négyzetméteres raktár épül.
Felgyorsítja a magyarországi építkezéseket a Mapei új beruházása, melynek keretében egy fedővakolat gyártó gépsor és egy 12 ezer négyzetméteres új raktár létesül. A nyolcmilliárd forintból, 2025-re megvalósuló beruházás Magyarország mellett a régiót is képes ellátni a hőszigetelő rendszerekhez kapcsolódó magas minőségű vakolatokkal – derül ki a cég sajtóközleményéből. Mint megírtuk, a Mapei legutóbb 2017 és 2019 között bővítette – akkor konkrétan megkétszerezte – sóskúti gyárának kapacitását.
A közlemény rámutat: az inflációs környezet, a növekvő üzemanyagköltségek az építőipari termékek gyártásában jelentős átalakulást hozott. Sokkal inkább megéri helyben termelni, mint akár több száz kilométerről beszerezni a szükséges anyagokat. A Mapei további gyárai Magyarországtól 800-1000 kilométerre Olaszországban és Lengyelországban vannak, így ebben a régióban gazdaságossá vált egy új gyártósor építése, ahonnan a szomszédos országokat is ki lehet szolgálni. A KSH adatai szerint ugyan az év első felében 7 százalékkal csökkent a hazai építőipari termelés az előző év előző időszakához képest,
a Mapei fedővakolat rendszerei iránt azonban így is egyre növekszik a kereslet, ezért is döntöttek a nyolcmilliárd forintos beruházás megvalósítása mellet.
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a fedővakolatok tartóssága kiemelten fontos, mert ellenállóbbá teszik a hőszigetelő rendszereket. A nem túl magas minőségű panelprogramok kapcsán látható, hogy milyen problémát okoz, ha néhány év múlva elválik a ragasztó a felülettől, vagy fakul illetve repedezni kezd a színvakolat. Egy jól megválasztott vakolat hosszú évtizedekig karbantartás nélkül védi a hőszigetelést. Erre kínál alternatívát a Mapei fedővakolat rendszere.
A fejlesztést a jelenlegi gyártó- és raktárkapacitás kinövése is indokolta. A létesítendő gépsor zárt rendszerű és a termékek csomagolásáig teljesen automata, mely megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi és egészségvédelmi előírásoknak. A vállalat, mint feljebb is írtuk, 2017 és 2019 között hajtott végre hasonló nagyságrendű fejlesztéseket, gyártó és raktárkapacitásának bővítésével.
2020 év végére a termelés meghaladta a 100 000 tonnát, és a 15 000 m2-es raktárterület is elérte maximum kapacitását.
A beruházást a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánította. „A kiemelt beruházásnak köszönhetően gyorsabb és egyszerűbb a sóskúti üzemünk bővítésével járó ügyintézés, ami jelentős mértékben megkönnyíti azoknak a hatósági eljárásoknak a menetét, ami a beruházás időben történő megvalósítását lehetővé teheti. Ez hatalmas könnyebbséget jelent” – mondta Markovich Béla.
A vállalat további tervei között szerepel a vakolatgyár megépítése mellett egy képzési központ létesítése Budaörsön.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.