Elbontották a Teréz körúti homlokzat előtti, gyalogos forgalmat akadályozó védőtetőt, így már zavartalanul látható az épület főbejárat felőli része.
A Nyugati pályaudvar felújítási munkálatainak köszönhetően az Eiffel által tervezett épület folyamatosan nyeri vissza eredeti arculatát. A vágánycsarnokot közrefogó pilonépületek felújítása újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: a jobboldali épületrésznél is elbontották a védőtetőt – számol be közösségi oldalán a MÁV. Ezzel a jelentős építészeti és műszaki emléket képviselő, országos műemléki védettséget élvező épület ikonikus része válik újra zavartalanul láthatóvá.
A lábazat és a földszinti nyílászárók javítása még hátra van, de a gyalogosok már egyre kényelmesebben közlekedhetnek a Teréz körúton.
Ahogy arról lapunk is beszámolt: a MÁV állomásfejlesztési projektjének egyik kiemelt részeként a Magyar Építő Zrt. végezte el az utascsarnok teljes lezárásával a tetőszerkezet felújítását. A rekonstrukció a Márványcsarnok, a várhatóan jövőre megnyíló nemzetközi váró, továbbá a volt ABC, valamint a Ceglédi folyosó fölött is megtörtént. A Nyugati tér felőli irodaszárny és a kapcsolódó előtető tetőszerkezeteinek teljes felújítását is elvégezték.
A homlokzat baloldali tornyai elől még július végén bontották el az állványzatot, azóta a fennmaradó munkálatok is befejeződtek, így az a szakasz újra teljes szépségében látható.
A Nyugati pályaudvar Teréz körúti homlokzatának, a lábazat, nyílászárók és a főlépcső feljutásának munkálatai a következő hetekben tovább folytatódnak, és várhatóan még karácsony előtt be is fejeződnek, így az ünnepekre teljessé válik Budapest egyik legszebb középületének páratlan látványa.
A Magyar Építő Zrt. által kivitelezett a Nyugati pályaudvart az egyik nívós világversenyen is dobogós hellyel ismerték el: bronzérmet nyert a Tetők Világbajnokságán (IFD Award) az olaszországi Meranóban.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.