Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya zárószakaszán. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
A Bóly és Ivánvárda közötti 20 kilométer hosszú útszakasz kivitelezője az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma. A 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással, leállósávval épülő autópálya-szakasz, nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken épül meg.
Rendszeresen beszámoltunk az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításának munkálatairól. Legutóbb az ősz elején tudósítottunk arról, hogy elkezdték a forgalomtechnikai eszközök kivitelezését.
A portálunkhoz eljutott információk szerint januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a Magyar Építőknek elmondta, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket.
Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló) és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Boldizsár Gábor hozzátette, hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is.
A szakember a beruházás kapcsán kiemelte, számos különleges feladatot kellett megoldaniuk. A 21 kilométeres szakaszból Duna Aszfalt Zrt. által kivitelezett 11 km-en különszintű csomópont, csatlakozó 2km-es bekötőúttal és körforgalommal, egy völgyhíd, valamint több jelentős műtárgy is megépült. Utóbbiak egyike a különleges ívű és méretű vadátjáró volt.
A vadátjárón kívül, komoly szakmai kihívás volt a vasúti híd betolása és a TSM állomás sokrétű feladatainak összehangolása, ami nagyfokú kivitelezői ütemezést és szervezést igényelt.
A Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője elárulta, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni.
„Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése.”
Boldizsár Gábor elmondta azt is, a leendő üzemeltetők bevonásával már zajlik a TSM állomáson a rendszertechnika, víztisztítótechnológia, villamos és ÜHK rendszerek próbaüzeme.
A szakember hozzátette, megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.
Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.