2024.04.12, Péntek
Jelentős vasúti fejlesztésben vesz részt a STRABAG cseh leányvállalata
Látványterv: dba-bau.com

Jelentős vasúti fejlesztésben vesz részt a STRABAG cseh leányvállalata

dba-bau.com

2024.01.15. 09:30 - Bíró Beáta

A prágai Masaryk pályaudvar átépítése és bővítse januárban kezdődik és várhatóan három és fél évig tart.

Hirdetés

Nagyszabású beruházás kivitelezését nyerte el a STRABAG cseh leányvállalata. A STRABAG Rail a.s. a Csehország fővárosának szívében található történelmi Masaryk pályaudvar rekonstrukcióját valósítja meg – írja  a dba-bau.com.

A cseh vasúttársaság, a Správa železnic megbízásából 137 millió euró értékű projekt magában foglalja a vasúti vágányok korszerűsítését és bővítését, valamint a vágányok fölött városi összeköttetésként egy látványos gyalogos peron építését. A munkálatok a tervek szerint még januárban elkezdődnek és 2027 nyár végére fejeződhetnek be. A STRABAG Rail a.s. a STRABAG s.r.o.-val közös vállalkozásban végzi az építési munkálatokat.

 

A városi környezetbe integrálják a pályaudvart

A Masaryk pályaudvar, a Cseh Köztársaság egyik legrégebbi vasútállomása, naponta több mint 40 000 utast fogad. Az átalakítással nem csak a kapacitását növelik jelentősen, hanem az állomás területe is jobban integrálódik a környező városi környezetbe. A peronok vágányainak száma hétről kilencre nő. A meglévő peronokat akadálymentessé alakítják át, a felső érintkezési pontokat, a jelzőtechnikát és a felsővezetékeket megújítják, és további átmenő vágányokat építenek.

A projekt építészeti csúcsa az a háromszög alakú, 8600 m²-es acélhíd a vágányok felett, amely gyalogos összeköttetést biztosít a Hybernská és a Na Florenci utcák között, akadálymentes hozzáférést biztosít az egyes peronokhoz, és lehetővé teszi az átmenetet a metróba vagy a Zaha Hadid építészek által tervezett szomszédos, tekintélyes épületekbe.

 

A peron egy részét zölddel ültetik be, hogy a metropolisz központjában csendes zónát hozzanak létre. A zöld területet esővízkezelő rendszerrel öntözik majd.

A teljes projekt összetett, az egyes szakmák szoros koordinációját igényli, ráadásul egy nagyon szűk helyen. A kivitelezést nehezíti továbbá, hogy biztosítani kell a vasúti forgalom szinte zavartalan működését. Moritz Freyborn, a STRABAG SE csehországi divízióvezetője hangsúlyozza: "Alig várjuk, hogy bebizonyíthassuk műszaki és tanácsadói szakértelmünket ezen a kihívásokkal teli presztízs-projekten a cseh fővárosban".

A STRABAG 1991 óta van jelen a Cseh Köztársaságban, és mintegy 4150 alkalmazottal évente mintegy 1,1 milliárd euró értékű teljesítményt állít elő.

Mi épül?StrabagCsehországPrágavasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés