A Flex új létesítményében elektromos és hibrid járművekbe kerülő részegységeket gyártanak majd.
A Zalaegerszegen harminc éve jelen lévő Flex, 90 millió eurós beruházással, tízezer négyzetméteres autóipari gyáregységet épít és technológiai fejlesztést hajt végre. A magyar állam a projekt bekerülési összegének 20 százalékát biztosítja támogatásként. A termelés a tervek szerint 2025 év derekán kezdődhet el az új üzemben.
Az ünnepi eseményen a Flex alelnöke, Péter Ágota arról beszélt, hogy az elmúlt öt évben ez már a harmadik alapkőletételi eseménye a zalaegerszegi gyárnak. Az alelnök felidézte, hogy a telefonok és egyéb elektronikai eszközök bérgyártását követően az autóelektronika felé fordultak, napjainkra a vállalatot a nagy világmárkák vezető tervező- és gyártócégeként tartják számon. Péter Ágota elmondta:
Az elmúlt nyolc évtizedben 150 millió dollárt fektettek be, így a város ma már a Flex európai autóipari gyártóközpontjának számít. Ezt egészíti ki a mostani, 90 millió euró értékű beruházás, amelyből 65 milliót a technológiai fejlesztésre fordítanak, 25 milliót pedig a nagy tisztaságú gyártóüzem felépítésére.
A jövő év közepétől kezdődhet el a gyártás, az új üzemben elektromos és hibrid autókhoz készítenek majd nagyfeszültségű átalakítókat.
Az eseményen jelen volt Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter köszöntőjében kiemelte, a zalaegerszegi beruházás olyan bővítés, amely "technikai, tudományos fejlesztésen alapul", és nem csak 210 új munkahely jön létre, de jól képzett munkavállalókra - köztük 20 kutatás-fejlesztési szakemberre - van szükség az üzleti terv valóra váltásához.
Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke, egyben az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója emlékeztetett rá, hogy a kormány 2016-ban döntött a ma már a világ legmodernebbjének számító tesztpálya felépítéséről. Ez az ökoszisztéma azóta két high-tech gyárat is idevonzott, a Rheinmetall mellett a Flexet, továbbá két világcég kutatóbázisa is felépült, az AVL-é és a Bosché.
Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz) egyebek mellett arról beszélt, hogy 255 hektáron épült fel az elektromos és önvezető autók számára készült tesztpálya, amelyhez év végére elkészül az ovális pálya is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.