Ütemterv szerint folytatódnak a csornai elkerülő út tavasszal kezdődött építési munkái.
Az M85 Csorna elkerülő II. üteme Csorna, Bogyoszló, Jobaháza és Farád települések közigazgatási területét érinti. A projekt keretében – melynek kivitelezője az STR Építő Kft-ből és a TRSZ Kft-ből álló ST-M85-II Konzorcium – 4,45 kilométer hosszan kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi autóút, valamint a 85-ös főútra 1,6 kilométeres, kétszer egy sávos főúti visszakötés épül.
A 12,5 kilométer hosszú első szakaszt tavaly szeptember 9-én nyitották meg, ezzel megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése.
A tavasszal kezdődött második ütem Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését fogja biztosítani. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Facebook oldalán megjelent hír szerint a kivitelezők már megkezdték a szakaszon a töltés- és műtárgyépítést. A 2018 tavaszára elkészülő beruházással a város teljes mértékben mentesül az átmenő forgalom terhelése alól, ami napi 20 ezer autót jelent.
A beruházás során 1,2 km kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között, amely továbbra is biztosítani fogja a biztonságos közlekedést Csorna nyugati csomópontjánál.
Az M86-os út további, 33 km-es szakaszát (végpontja a fenti kép alján) Pásztori és Hegyfalu között idén ősszel fejezik be, ezzel gyorsforgalmi úton elérhetővé válik Szombathely.
Különálló lakóövezetet kapcsol Fót további részeihez az út, melyet most felújítottak.
Már javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.