Ütemterv szerint folytatódnak a csornai elkerülő út tavasszal kezdődött építési munkái.
Az M85 Csorna elkerülő II. üteme Csorna, Bogyoszló, Jobaháza és Farád települések közigazgatási területét érinti. A projekt keretében – melynek kivitelezője az STR Építő Kft-ből és a TRSZ Kft-ből álló ST-M85-II Konzorcium – 4,45 kilométer hosszan kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi autóút, valamint a 85-ös főútra 1,6 kilométeres, kétszer egy sávos főúti visszakötés épül.
A 12,5 kilométer hosszú első szakaszt tavaly szeptember 9-én nyitották meg, ezzel megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése.
A tavasszal kezdődött második ütem Csorna kelet-nyugati irányú elkerülését fogja biztosítani. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Facebook oldalán megjelent hír szerint a kivitelezők már megkezdték a szakaszon a töltés- és műtárgyépítést. A 2018 tavaszára elkészülő beruházással a város teljes mértékben mentesül az átmenő forgalom terhelése alól, ami napi 20 ezer autót jelent.
A beruházás során 1,2 km kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között, amely továbbra is biztosítani fogja a biztonságos közlekedést Csorna nyugati csomópontjánál.
Az M86-os út további, 33 km-es szakaszát (végpontja a fenti kép alján) Pásztori és Hegyfalu között idén ősszel fejezik be, ezzel gyorsforgalmi úton elérhetővé válik Szombathely.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.