A 21. sz. főút korszerűsítésének célja, hogy 2x2 sávos úttal kössék be Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba. Júniusban beszámoltunk róla, hogy a hiányzó 26,1 kilométeres részt öt szakaszban építik meg, melyből három kivitelezése már az idén elkezdődött. Ezeken a szakaszokon a Colas, a HE-DO és a Swietelsky dolgoznak.
A kivitelezés jelenlegi munkálatairól Becsó Zsolt, a Nógrád megyei térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót kedden, s elmondták, hogy mindhárom szakaszon, közel 15 km hosszan folyik a munkavégzés.
- Az I. számú, Heves megyei szakaszon Hatvan és Lőrinci között 60 km/h sebességkorlátozás és előzési tilalom van. Ez évben elkészül a szakasz elején a meglévő burkolat marása egy réteg aszfalttal megerősítve, illetve a szakasz jelentős részén megépül a bal pálya aszfalt kötőréteg szintig. Ezt követően a kivitelező áttereli a forgalmat a részben újonnan megépült pályára, hogy a téli időszakban elbonthassa a jobb oldali meglévő 21-es főutat.
- A Nógrád megyei II. szakaszon, Szurdokpüspöki és Pásztó között 60 km/h, Pásztó és Tar között 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben. Szurdokpüspöki és Tar között jelenleg mindenhol, a csomóponti ágakon, a csatlakozó országos utakon és a főpálya bal oldalán a bevágás szedése, a töltés építése zajlik.
- Pásztó és Tar között, a Nógrád megyei III. számú szakaszon szeptember első felében a mátraszőlősi csomópontnál épülő ideiglenes terelőútra terelik át a 21-es főút forgalmát. A pásztói nyugati csomópont és a mátraszőlősi leendő turbó körforgalom között a bal oldali pálya kiépítése aszfalt kötőréteg szintig decemberben ideiglenes jelleggel megtörténhet, ezt követően megkezdik a régi jobb pálya bontását.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette:
- a hollókői csomópontnál zajlik a töltésépítés és a védőréteg építése, a hét második felében pedig indul a főpálya bal oldalán a beton alapréteg építése, majd az aszfalt és kötőrétegépítés;
- a Hollókő irányába vezető terelőút épül, szeptember közepétől a forgalom már ezen az ideiglenes úton fog bonyolódni;
- hétfőn a Csécse felé vezető 2127. j. úton megtörtént az első aszfaltos próbabeépítés, szeptember elején megkezdődik az aszfaltozás;
- az idei év végén vagy 2017 elején terelik rá a forgalmat az elkészült bal pályára, majd megkezdik a főút jobb pályájának elbontását és az új pálya megépítését.
A fennmaradó két szakasz közbeszerzési eljárása folyamatban van, kivitelezésük az idei év végén kezdődhet. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.
Swietelsky Magyarország Kft.ColasHE-DONemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Útépítés21-es főút