A Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító projekt legnagyobb elemét hat társaság kivitelezi 62 kilométeren, új nyomvonalon, a beruházásban egy Körös-híd is felépül.
Kihirdették a Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának kivitelezőit. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből kiderül, a 62 km hosszú szakasz építése új nyomvonalon három ütemben valósul meg.
Két és fél év alatt elkészül
Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított – áll a NIF tájékoztatójában.
A nyertes vállalkozókkal a szerződéskötés december elején várható, a kivitelezési munkálatok az időjárás függvényében 2017 elején megkezdődnek. A kivitelezés 2019 harmadik negyedévére fejeződik be.
A kétszer két forgalmi sávon épülő gyorsforgalmi út a leghosszabb, földrajzilag középső szakasza lesz az épülő M44-esnek Kecskemét és Békéscsaba között. Az M44 másik két szakaszára várhatóan ez év végén jelenik meg a NIF júniusi híre szerint. A Nagykőrös-Tiszakürt (31 km) és a Kondoros-Békéscsaba (18km) közötti részek építése 2017-ben indulhat eredményes eljárás esetén.
450 méteres Körös-híd a kapcsolódó beruházások között
A most épülő szakaszon négy különszintű csomópontot, 44 alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki.
A Körös folyó felett a Körös építészet hagyományait megőrizve egy 450 m hosszú acél ívhíd épül, díszvilágítással. Emellett a szakaszon két kisebb híd épül egy a Dögös-Kákafoki csatorna felett, valamint egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.