Megszületett a 26 milliárdos beruházáshoz szükséges döntés, a projekt harmadát fedezi hazai forrás.
A kormány döntött az M15-ös autóút M1 autópálya és a szlovák határ közötti szakaszának autópályává bővítéséhez szükséges forrásokról - derül ki a Magyar Közlönyben hétfőn közzétett kormányhatározatból.
A projekt keretében elkészítik az M15-ös autóút Hegyeshalom és Rajka közötti kapacitásbővítéséhez szükséges kiviteli terveket, továbbá kétszer két sávos autópályává bővítik a 14 kilométeres szakaszt. Az útszakasz jelentőségét az adja, hogy teljessé teszi Pozsony és Budapest autópályás kapcsolatát. Az M15-ös Szlovákiában a D2 autópályaként folytatódik, és a 4-es számú páneurópai közlekedési folyosó részeként Pozsonyon keresztül Csehországba vezet.
A projekt tervezett bruttó összköltsége 26,658 milliárd forint, ebből 17,224 milliárd forintot az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) révén finanszíroznak, míg 9,434 milliárd forintot a hazai költségvetésből.
A fejlesztés mérnöki közbeszerzését tavaly októberben írták ki, ezt idén márciusban az ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. nyerte el.
A tavalyi kiírásból többek közt kiderült, a projektben a hiányzó jobb pálya megépítése mellett a meglévő bal pálya felújítják, hét felüljárót építenek, további kilenc felüljárót és tíz aluljárót felújítanak.
A 2022-ig tervezett, 2500 milliárd forintos útfejlesztési program ütemtervében az M15-ös befejezésének határideje 2019. második negyedéve.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.