A 25 kilométeres útvonalon új Tisza-híd és új határátkelő is létesül. A záhonyi útvonal helyett a Beregdaróc-Vásárosnamény szakaszra terelődik az ukrán-magyar teherforgalom.
A beruházó NIF Zrt. az M3-as autópálya utolsó szakaszára vonatkozó közbeszerzést tett közzé a TED-en. A kiírás szerint a feladat a Vásárosnamény és Beregdaróc közötti hozzávetőlegesen 25 kilométeres szakaszon
A szakasz kiépítésével az M3-as autópálya eléri teljes tervezett hosszát, a 307 kilométert. Az M3-as az egy újonnan létesülő határátkelőhellyel fog csatlakozni Ukrajnához, ahogy ez mostani hirdetményből is kiderül. A Beregdaróc-Beregdéda átkelő létrejöttéről tavaly egyezett meg a két állam, az akkori sajtóhírek szerint a két fél azt tervezi, hogy a 4-es főúthoz tartozó záhonyi határátkelő helyett ide terelődik majd át a két ország közötti teherforgalom is.
A beruházás az ukrán oldalon is útépítést hoz: egyrészt a magyarok lakta Beregszász elkerülő utat kap, másrészt az M3-ast összekötik a Csap-Kijev útvonallal. Ennek tervezését idén márciusban el is kezdte az Ukravtodor a karpathir.com szerint.
Ennek a térségnek jelenleg a Vásárosnamény és Beregsurány közötti 41-es főúút végpontja biztosít határátkelőt utóbbi településnél, Beregdaróctól délre.
A NIF most megjelent hirdetményéből kiderül, a tanulmányterv (TT) részeként el kell készíteni a határátkelő, az ott létesítendő komplex pihenőhely, az egyszerű pihenőhelyek, a tengelysúlymérő tanulmányait is. „A nyomvonalak mindegyike keresztezi a Tiszát, így a TT-ben erre a hídra is kettős megoldást kell adni” - áll a közleményben.
A nyertes tervezőnek szoros kapcsolatot kialakítani Ukrajna érintett szerveivel és szakembereivel, az egész tervezési folyamat alatt egyeztetni velük, jegyzőkönyveket készíteni magyar és ukrán nyelven.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.