2024.03.29, Péntek
Ezzel a szakasszal éri el az ukrán határt M3-as autópálya

Ezzel a szakasszal éri el az ukrán határt M3-as autópálya

magyarepitok.hu

2017.09.14. 10:02 - Hegedűs Gergely

A 25 kilométeres útvonalon új Tisza-híd és új határátkelő is létesül. A záhonyi útvonal helyett a Beregdaróc-Vásárosnamény szakaszra terelődik az ukrán-magyar teherforgalom.

Hirdetés

A beruházó NIF Zrt. az M3-as autópálya utolsó szakaszára vonatkozó közbeszerzést tett közzé a TED-en. A kiírás szerint a feladat a Vásárosnamény és Beregdaróc közötti hozzávetőlegesen 25 kilométeres szakaszon

  • a nyomvonal kormányrendelettel való megállapításához szükséges dokumentáció (NyMD),
  • a megvalósíthatósági tanulmány (MT),
  • a közúti biztonsági hatásvizsgálat (KBHV),
  • a környezeti hatástanulmány (KHT) elkészítése,
  • valamint a tanulmányterve (TT) korszerűségi felülvizsgálata.


Új elkerülőt kap a határontúli magyar város

A szakasz kiépítésével az M3-as autópálya eléri teljes tervezett hosszát, a 307 kilométert. Az M3-as az egy újonnan létesülő határátkelőhellyel fog csatlakozni Ukrajnához, ahogy ez mostani hirdetményből is kiderül. A Beregdaróc-Beregdéda átkelő létrejöttéről tavaly egyezett meg a két állam, az akkori sajtóhírek szerint a két fél azt tervezi, hogy a 4-es főúthoz tartozó záhonyi határátkelő helyett ide terelődik majd át a két ország közötti teherforgalom is.

A beruházás az ukrán oldalon is útépítést hoz: egyrészt a magyarok lakta Beregszász elkerülő utat kap, másrészt az M3-ast összekötik a Csap-Kijev útvonallal. Ennek tervezését idén márciusban el is kezdte az Ukravtodor a karpathir.com szerint.

Ennek a térségnek jelenleg a Vásárosnamény és Beregsurány közötti 41-es főúút végpontja biztosít határátkelőt utóbbi településnél, Beregdaróctól délre.


Kétnyelvű szakmai munka a követelmények között

A NIF most megjelent hirdetményéből kiderül, a tanulmányterv (TT) részeként el kell készíteni a határátkelő, az ott létesítendő komplex pihenőhely, az egyszerű pihenőhelyek, a tengelysúlymérő tanulmányait is. „A nyomvonalak mindegyike keresztezi a Tiszát, így a TT-ben erre a hídra is kettős megoldást kell adni” - áll a közleményben.

A nyertes tervezőnek szoros kapcsolatot kialakítani Ukrajna érintett szerveivel és szakembereivel, az egész tervezési folyamat alatt egyeztetni velük, jegyzőkönyveket készíteni magyar és ukrán nyelven.

ÚtépítésM3-as autópályaVásárosnaményBeregsurány

Hírlevél

Hirdetés