70 kilométernyi utat rekonstruálnak, elkerülőutakat és gyorsítósávokat építenek.
A 23-as és 25-ös főutakat mintegy 70 kilométeren fogják felújítani és kibővíteni, a feladatok tervezése kezdődhet meg – derül ki az uniós közbeszerzési információkból. A projekt a kormány 2500 milliárd forintos útépítési programjában is szerepel, legutóbb júniusban derültek ki új információk róla.
A kiírás szerint Ózd és Bátorterenye közöt a 23-as utat a kezdőpontjától a 32+270-es kilométerszámig, a 25-öst pedig a 44+396 és a 82+067 kilométerszám közötti szakaszon rekonstruálják. A feladat során kiépül egy Bátonyterenyét elkerülő útpálya is.
A fejlesztés azért különösen fontos, mert a 35 ezres népességű Ózd általa csatlakozik a 21-es úthoz, ami a most zajló négysávosítása által gyorsforgalmi elérhetőséget ad a térségnek a fővároshoz.
Riz Gábor országgyűlési képviseelő korábbi nyilatkozata szerint több helyen gyorsítósávokat alakítanak ki, illetve több települést is elkerülőutakkal mentesítenek a forgalomól, a projekt várható összköltsége pedig 40 és 60 milliárd forint között lesz.
A valójában öt különálló acélhíd együtteseként felépített Pentele hídon összesen 13 sarut cserélnek.
A Sirok-Pétervására összekötő több mint 3 kilométerének felújítási tervezését az UVATERV végzi el.