A két cég megkezdte az M85-ös építéséhez kapcsolódó munkálatokat Nagycenk térségében, az útvonalon nyomvonal korrekcióra is szükség lesz.
Aktívan dolgozik a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma az M85-ös gyorsforgalmi út építésén a Nagylózs–Sopron-kelet szakaszon. A cyberpress.hu beszámolt róla, hogy már Nagycenk és Pereszteg térségében, a 84-es főúton is feltűntek a munkagépeik, Sopron és Sárvár irányában pedig forgalomkorlátozásra lehet számítani, mert itt már irányonként egy-egy leágazó szervizutat is kialakítottak.
Ezen a szakaszon – ahogy korábban részben beszámoltunk róla – a nagycenki csomópontnál új üzemmérnökségi telepet építenek, Kópháza térségében egy egyszerű pihenőhelyet alakítanak ki mobil tengelysúly mérőállomással, valamint nyolc felüljáró és kilenc aluljáró műtárgy kiépítését vállalta a kivitelező.
A 84-es úton emellett közel 6,5 kilométernyi nyomvonal korrekciót hajtanak végre, például a nagycenki Vízálló Major és a peresztegi elágazás között, a csomópont kialakítása miatt.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.