A két cég megkezdte az M85-ös építéséhez kapcsolódó munkálatokat Nagycenk térségében, az útvonalon nyomvonal korrekcióra is szükség lesz.
Aktívan dolgozik a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma az M85-ös gyorsforgalmi út építésén a Nagylózs–Sopron-kelet szakaszon. A cyberpress.hu beszámolt róla, hogy már Nagycenk és Pereszteg térségében, a 84-es főúton is feltűntek a munkagépeik, Sopron és Sárvár irányában pedig forgalomkorlátozásra lehet számítani, mert itt már irányonként egy-egy leágazó szervizutat is kialakítottak.
Ezen a szakaszon – ahogy korábban részben beszámoltunk róla – a nagycenki csomópontnál új üzemmérnökségi telepet építenek, Kópháza térségében egy egyszerű pihenőhelyet alakítanak ki mobil tengelysúly mérőállomással, valamint nyolc felüljáró és kilenc aluljáró műtárgy kiépítését vállalta a kivitelező.
A 84-es úton emellett közel 6,5 kilométernyi nyomvonal korrekciót hajtanak végre, például a nagycenki Vízálló Major és a peresztegi elágazás között, a csomópont kialakítása miatt.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.