A Magyar Közút Kaposváron, Miskolcon és Debrecenben is korszerűsíti az átjárókat.
Tizenkét részben, összesen harminckét helyszínen folynak majd azok a munkálatok, melyek során országszerte megújulnak és korszerűsödnek Magyarország hídjai, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. jóvoltából – derül ki a közbeszerzési értesítőben közzétett eredménytájékoztatóból.
A projekt részeként rekonstruálják a kaposvári "Donner" vasút feletti hidat, ami így kiegészíti a város közlekedését gyökeresen megújító fejlesztést, melyről korábban beszámoltunk oldalunkon. Megújul továbbá Debrecen Faraktár úti hídja, valamint a miskolci 1. vasút feletti híd is.
Manapság a hídépítés reneszánszát éli Magyarországon. A júniusban megrendezett Hidász Napokon a szakma nagyjai elmondták, hogy jövőre annyi híd épülhet, amennyire a második világháború utáni újjáépítesek óta nem került sor.
További hidak újulnak meg országszerte a beruházó által megadott alábbi régiókban:
Drávaszabolcs utáni Dráva határhíd;
Kecskemét Halasi-úti vasút feletti híd, Nagyfai Hódtó-Kis-tiszai-főcsatorna-híd;
Okányi Holt-Sebes-Körös-híd, Újiráz "Rosenberg Izsó" Sebes-Körös-híd;
Debrecen Faraktár úti (Budapest-Záhony) vasút feletti híd, kótaji IX számú Simai-főfolyás-híd, garbolci Sáréger-csatorna-híd;
Bőny előtti Bakony-ér-híd, vági Rába-híd, bakonyszentlászlói Cuha-patak-híd;
miskolci 1. vasút feletti híd, erdőkövesdi Hóstyai-patak híd, Szarvaskői Eger-patak híd;
szári Sós-ér híd, Bernecebaráti utáni Kemence-patak-híd, pusztazámori Zámori-patak-híd, kápolnásnyéki (Budapest-Székesfehérvár) vasút és a 7-es főút feletti híd;
szekszárdi (Rétszilas-Bátaszék) vasút feletti híd,vcarasdi vízfolyás híd, zombai vízfolyás híd;
kaposvári "Donner" vasút feletti híd, nagyszokolyi Gonozdi-patak-híd;
letenyei Ferde Béci híd, kercaszomori Kiskerka-patak-híd, vasszentmihályi Lahn-patak-híd;
Tüskevár előtti Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal feletti híd, monostorapáti Eger-víz-patak-híd, Bakonykoppány utáni Gerence-patak-híd;
palotási Bujáki-patak-híd, héhalmi Bujáki-patak-híd, Dejtár utáni időszakos vízfolyás-híd.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.