A város kettéosztottságát megszüntető beruházáson már az utolsó munkálatok zajlanak, az átadás a hónap végén várható.
Az A-Híd Zrt. kivitelezésében szinte teljesen befejeződött a Szent István-híd építése, amely Érd északi és déli oldala közötti közlekedést fejleszti – derült ki az erdmost.hu híréből.
A projekt tavaly augusztusi elindulásakor Aradszky András országgyűlési képviselő úgy fogalmazott, Érd nagy lépést tesz abba az irányba, hogy megszüntesse a közlekedési megosztottságát. „Jelenleg, ha valaki el akar jutni parkvárosból a központba, annak csak egy lehetősége van sorompó nélküli átkelőt használni” – emlékeztetett a politikus. T. Mészáros András érdi polgármester hozzátette, már 40 éve várnak a beruházásra és 17 éve szorgalmazzák a megvalósítását.
A két műtárgyból álló hídrendszer megépítéséhez természetesen útfejlesztések is kapcsolódnak.
Az új híd a Szent István utcára alapozva kapcsolja majd össze a az egyaránt nagyforgalmú Kossuth Lajos utcát (északi oldal) és a Velencei utat (déli oldal).
Az erdmost.hu azt írja, az északi oldalon a Kossuth Lajos utca-Szent István út kereszteződésnél valószínűleg csúszni fognak a munkák, mert egy terület még kisajátításra vár.
A déli oldalon a Velencei út-Elöljáró utca csatlakozási pontnál még az idén ősszel elkezdődhet a lámpás csomópont kiépítése. Jelenleg egy ideiglenes négy méter széles aszfaltcsík köti össze az elkészült útszakaszt a főúttal. A Szent István-hidat várhatóan a hónap végén átadják, így a kétirányú forgalom ezen a szakaszon fog bonyolódni ideiglenesen.
A hosszú távú cél az, hogy a Szent-István-híd átadásával osztódjon meg a városközponton keresztül áramló forgalom az új híd, a Balaton úti és a Diósdi úti alagút, valamint a Duna utcai átkelő között.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.