Az A-Híd kivitelezésében egy év alatt felépített átkelőrendszer jelentősen megkönnyíti a város északi és déli része közötti közlekedést. A fejlesztést a tervezett határidő előtt adták át.
A vártnál gyorsabban készült el Érden egy régen várt infrastrukturális beruházás – vasárnap átadták a két műtárgyból álló Szent István hidat, mely várhatóan érezhetően felgyorsítja majd a Budapest vonzáskörzetében fekvő város közlekedését. A mintegy 1,3 milliárd forintos beruházást az A-Híd Zrt. végezte el, az alapkövet egy évvel ezelőtt, tavaly augusztusban tették le. A projektet a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hazai és uniós forrásokból finanszírozta.
A beruházás központi elemeként felépült a két darab 60 méteres támaszközű felüljáróból álló Szent István híd. Emellett felújították összesen 451 méter hosszan a Szent István utcát a Kossuth Lajos utca-Rákóczi út szakaszán, illetve a Hivatalnok utca-Velencei út között, 203 méteren pedig új útvonalat alakítottak ki, mellyel a Rákóczi út és a Hivatalnok utca közötti szakaszt kötötték össze.
Ezen felül közel 800 méter hosszan új járdát építettek ki és a közvilágítást is fejlesztették a munkálatok területén.
Az átadón felszólaló Aradszki András országgyűlési képviselő kiemelte: Érd városa közvetlenül és közvetve közel 100 milliárd forintnyi támogatásban részesült a Modern Városok programban, melynek fontos része az infrastruktúra fejlesztése is.
A Szent István híd segítségével sokan könnyebben érhetik el munkahelyüket az érdiek, valamint lehetővé válik számukra a könnyebb és biztonságosabb közlekedés – tette hozzá, illetve megköszönte a kivitelezésen dolgozók munkáját és a környékbeliek együttműködését is.
T. Mészáros András polgármester felszólalásában kiemelte: mivel a városon áthaladó vasútvonalak úgy vágják ketté Érd városát, mintegy egy folyó, a híd megépítése különösen fontos. Eddig három átjáró volt efölött a folyó felett, most pedig elkészült a negyedik is - tette hozzá.
A városvezető elmondta:
a híd olyan jó minőségben épült meg, hogy várhatóan nagyon sokáig fogja szolgálni az érdieket.
Somodi László, a NIF vasútfejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a beruházás a kitűzött határidő előtt, az iskolakezdésre elkészült. Az állami cég menedzsere kifejtette: összesen mintegy 770 méter hosszú útszakaszt adtak át a két hídszerkezetből álló átkelővel együtt. Somodi Zoltán emellett szintén kiemelte mind a helybeliek pozitív hozzáállását, mind pedig az A-Híd Zrt. gyors munkáját is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.