A 83-as főút összesen 36 kilométeren négysávosodik, emellett bővül a pápai mérnökségi telep, és megépül egy reptéri bekötőút.
A beruházó NIF Zrt. a TED-en kihirdette a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakaszaira kiírt tervezői közbeszerzés eredményét. A Pápa és Tét közötti, valamint a Tét és Győr közötti útszakaszokon egyaránt a Főmterv Zrt. és az Unitef-83 Zrt. végeztheti el a tervezési munkálatokat összességében nettó 458 millió forintért.
A 83-as fejlesztésének első üteme már elkészült, ennek során a Strabag a főút Győrbe eső részét négysávosította és látta el körforgalmakkal. Ezzel megszüntettek egy balesetveszélyes közlekedési zónát a 83-as és az M1-es találkozásánál.
A most közzétett hirdetmény adataiból kiderül, hogy a Pápa és Tét közötti 18,4 kilométeren nemcsak a négysávosítást kell elvégezni. A tájékoztató ugyanis utal a 8315-ös repülőtéri bekötőútra, amit 1570 méteren épül majd ki.
Ugyanazen a szakaszon a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pápai mérnökségi telepét is korszerűsítik és bővítik. Létrejön továbbá két darab különszintű csomópont is Pápa északi térségében és Gyarmatnál.
A Tét és Győr közötti 17,6 kilométeren négy különszintű csomópontot építenek: Tét déli és Tét északi részénél, valamint Győrszemere és Koroncó közelében.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.