A Dömper és a Subterra-Raab belekezdett egy vasúti átkelő kialakításába a Sopron közelében futó új gyorsforgalmi út építkezésén.
A kedvező időjárásnak köszönhetően már nagy lendülettel folynak a nagytömegű földmunkák az M85-ösön – tudta meg lapunk. Az összesen 57,5 kilométer hosszú, négy részprojektben megépülő 2x2 sávos útvonalon
Most az utóbbi két szakaszról érkeztek hírek. A 15. számú, Sopron és Szombathely között futó vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd cölöpözését elkezdte a konzorcium. Itt ahhoz, hogy az átkelőt kialakíthassák, a Dömper és a Subterra-Raab korábban egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi útvonalukon, illetve az eddigi pályaalapot adó töltés helyén felépült új átkelőn keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Miután a vasúti híd cölöpözése véget ér, a hármas szakasz többi műtárgyánál is tovább haladhat majd ez a munkafolyamat. Emellett az út kialakításához szükséges nagytömegű töltésépítések is zajlanak és a bevágások fejtései is újraindultak. Szintén a hármas szakaszon a mérnökségi telep kialakításához szükséges földmunkákat is elkezdte a konztorcium.
A Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti területen eközben pedig már dolgoznak a humuszoláson, a próbacölözések pedig várhatóan a hónap közepén indulhatnak el.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.