Körmendtől Szegedig lehet majd autópályán haladni az ország déli területeit átszelve, a folyósóra Pécs is bekötést nyer. Trianon előtt már létezett a körkörös irány, most újra kiépül.
Az M9-es autópálya nyomvonalának módosítására tett javaslatot a Nemzeti Versenyképességi Tanács a bama.hu cikke szerint. A lapban megjelent térképen az országot kelet-nyugati irányban átszelő sztráda Zalaegerszeg, Szekszárd és Szeged vonalában halad, míg Pécsre Komlón keresztül van egy leágazása.
A lap azt írja, Varga Mihály pénzügyminiszter elnökségével működő szervezet ugyan döntéseket nem hozhat, javaslatai azonban jó eséllyel befolyásolhatják a kormányhatározatokat.
A testület indoklása szerint a javaslat célja az, hogy a továbbra is jelentős munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúlnak javuljon a nyugati határral való kapcsolata. A közlekedési infrastruktúra javításával mintegy 22–44 ezer fővel emelkedhetne a foglalkoztatás, olvasható a tanács javaslatában.
„A tervezett sztráda komlói bekötése mindig is napirenden volt, logikus a lépés, ha az autópálya onnan Pécsig vezetne” – fogalmazott dr. Hargitai János országgyűlési képviselő.
A politikus ugyanakkor emlékeztetett: a Pécs és Mohács között vezető 57-es főútnak az M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, ezzel Mohács gyorsforgalmi kapcsolatot nyer.
A további fejlesztésekben
Mindez azt jelenti, hogy Pécsről és Mohácsról Kőszegig és Szegedig sztrádán lehet majd autózni.
„Az úthálózat fejlesztésének épp ez a fő vezérfonala, hogy a korábbi sugaras, a főváros irányába vezető utak helyett és mellett körkörös irányban is elérhetőek legyenek a megyeszékhelyek és az országhatárok.
Ez korábban, Trianon előtt már létezett, azonban azok az utak az elcsatolt országrészekben futottak” – emlékeztetett Hargitai János.
A cikk arról is beszámol, hogy tavaly év végén jelent meg az ajánlattételi felhívás a mohácsi híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére. Szintén az év végén a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a gyorsforgalmi kapcsolat megteremtését Szeged és Pécs között, ennek részeként épül meg a mohácsi autópályahíd.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.