2019.04.24, Szerda
Megmutatjuk a veszprémi elkerülő négysávosításának részleteit
illusztráció - Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Megmutatjuk a veszprémi elkerülő négysávosításának részleteit

magyarepitok.hu, MTI

2019.04.15. 13:28 - Hegedűs Gergely

Az első ütem a várostól keletre eső litéri leágazás valamint a balatonfüredi csomópont közötti 7,1 kilométeren valósul meg. A jelzőlámpák helyett különszintű csomópontok jönnek létre, megerősítik az útburkolatot.

Hirdetés

Megkezdődhet a 8-as főút veszprémi elkerülő szakaszának fejlesztése - jelentette be a térség országgyűlési képviselője, Ovádi Péter Veszprémben.

A fejlesztés célja egyrészt az útburkolat felújítása és megerősítése 11,5 tonnás teherbírásra; másrészt az elkerülő négysávosítása; illetve a lámpás csomópontok kiváltása különszintű csomópontokkal.

A 8-as főút fejlesztésének első üteme a Veszprémtől keletre eső litéri leágazás (a térképen a 44+600-as kilométerszelvénynél) valamint a várostól délre fekvő balatonfüredi leágazás (füredi csomópont) közötti 7,3 kilométeren valósul meg két szakaszon. 

  • Az első szakaszt 2021 decemberéig kivitelezik 4,5 kilométeren a litéri csomóponttól (44+600-as kilométerszelvény) a 49+100-as kilométerszelvényig.
  • A második szakasz 2022 év végéig valósul meg a balatonfüredi elágazásig (51+900-as szelvény) tartó 2,8 kilométeres szakaszon.
     

Emiatt fog jelentősen gyorsulni a 8-as forgalma

Az új út kétszer két sávon, fizikai elválasztással és külön szintű csomópontokkal jön létre.

A beruházásban különszintű csomópontok születnek a jelenleg jelzőlámpával működő füredi és almádi leágazásnál.

Emellett a Veszprém keleti határában fekvő, jelenleg is különszintű, budapesti csomópont is átépül.

A 8-as főút Veszprém térségében a litéri csomópont és a budapesti csomópont között jelenleg is négysávos. A budapesti csomópont és a balatonalmádi leágazás között viszont csak háromsávos az elkerülő. Az almádi és a füredi elágazás közötti 1 km-en újra négysávos, ám azután az elkerülő nyugati végét jelentő csatári csomópontig közel 6 kilométeren keresztül már csak kétsávos. 


Az új sportközpont külön utat kap

Az első szakasszal párhuzamosan elkészül a 8-as és a 82-es utakat összekötő út is, ami a városi szabadidő- és sportközpontot szolgálja majd ki. Porga Gyula polgármester korábban elmondta, a két főút összekötése azért fontos a városnak, mert az épülő uszodával és jégcsarnokkal, valamint a Veszprém Aréna bővítésével új szabadidő- és sportközpont jön létre, melynek biztosítani kell a közúti megközelítését.

Az elkerülő fejlesztésének második üteméről a sajtótájékoztatón nem esett szó, de a beruházó NIF Zrt. korábbi projekttérképe (lásd fent) szerint a jövőben a füredi és a csatári csomópont közötti szakasz fejlesztését is tervezik.


Már 2010-ben megindult az előkészítés

A projekt sajtótájékoztatóján Ovádi Péter köszönetet mondott Navracsics Tibornak, a térség korábbi országgyűlési képviselőjének, aki 2010 és 2014 közt azon dolgozott, hogy az elkerülő kiviteli tervei elkészüljenek és meginduljanak a kisajátítások.

A képviselő hangsúlyozta: az elmúlt egy évben sikerült elérni, hogy ismét a kiemelt programok közt szerepeljen az elkerülő út, és most már a komplex útfelújításokra vonatkozó kormányhatározatban is szerepelnek a szükséges források. 

A tájékoztatón a város polgármestere is felszólalt. Porga Gyula kiemelte, Veszprém számára azért is fontos a fejlesztés,

mert 2022-ben kézilabda Európa-bajnoki mérkőzéseknek ad otthont a város, 2023-ban pedig Veszprém lesz Európa kulturális fővárosa.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Útépítésútfelújítás8-as főútVeszprém82-es út

Hirdetés

Hirdetés