A közös magyar-osztrák projekt során a hazai oldalon 625 méternyi új utat építenek és 200 méternyi pályát újítanak fel.
Pénteken letették a Kőszeget az ausztriai Rőtfalvával (Rattersdorf) összekötő út alapkövét – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (NIF) közleményéből. A nyomvonal új határmetszési ponttal a magyar oldali 87-es főutat köti össze az osztrák oldali B61a jelű úttal, tehermentesítve ezzel a meglévő szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai település belterületi szakaszát.
A magyar oldalon a 825 méternyi útfejlesztést (melyből 625 méter új út kiépítése, 200 méter pedig a 87. út felújítása) 1,54 milliárd forintból valósítják meg az uniós Interreg V-A program keretein belül. Emellett a 87-es főút egy több mint fél kilométeres szakaszán útárkokat ásnak és csapadék elvezető rendszert építenek. A teljes projektet a VértesAszfalt Kft. és a Meliorációs és Rekultivációs Kft. konzorciuma vállalta el.
Az új út átadásával egyben új határátkelési pontot építenek meg: ezzel gyorsabb, biztonságosabb közlekedési kapcsolat jön létre a két ország között. A beruházás célja a környező osztrák és magyar települések egymás közötti elérhetőségének javítása, a könnyebb elérhetőség megteremtése. Ezzel együtt összeköttetés hoznak létre a régió másod- és harmadrendű csomópontjai és a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) között is.
Az útépítést megelőző bozót- és cserjeirtást már elvégezték, illetve kivágták a szükséges fákat is. A VértesAszfalt és a Meliorációs Kft. megkezdte az útépítéshez szükséges előkészítési feladatokat, törbbek között az építkezés idején használt terelőút tervezését és engedélyeztetését. Július közepétől várhatóan megkezdődik a nagytömegű földmunka is.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese az alapkő-letételen hangsúlyozta: egy újabb szál fogja összekötni Ausztriát és Magyarországot, Burgenlandot és Vas megyét.
Heinrich Dorner, burgenlandi tanácsos felszólalásában elmondta: az ilyen jellegű infrastrukturális beruházások Ausztria és Magyarország számára is fontosak, mivel elősegítik a munkahelyteremtést, erősítik a gazdaságot és élénkítik a turizmust.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.