A Modern Városok Program részeként felépülő viadukt mintegy 350 méter hosszú lesz és a kerékpáros közlekedés is kap sávot rajta.
Mintegy másfél éve számoltunk be arról, hogy döntés született a veszprémi Aranyosvölgyi völgyhíd felépítéséről. Most az uniós közbeszerzési közlöny adataiból kiderül, megkezdődhet a műtárgy tervezése: a feladatot az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft. vállalta el, mintegy 295 millió forint költséggel.
Az új viadukt a Modern Városok Program részeként épül fel: a fejlesztéshez kapcsolódva nem csupán a völgyhidat, hanem utat is fognak építeni. Porga Gyula polgármester korábbi nyilatkozata szerint az útberuházások során megvalósítják a Pápai út és a Jutasi út összekötését, amivel a város belső útgyűrűjéből hiányzó részt alakítanak ki.
Az ÚT-TESZT a szerződés szerint többek között:
A völgyhíd hossza mintegy 350 méter lesz, 2x1 sávos kialakítással tervezik meg további 1,5 kilométernyi, szintén 2x1 sávos úttal együtt. Az átkelőn kerékpáros átvezetést is biztosítanak majd.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.