Hajdúnánáson tíz agrárvállalkozás munkáját teszi könnyebbé a most átadott bekötő út.
Hajdúnánáson átadták a település új külterületi útját. A 110 millió forintos pályázati forrásból a város határától mintegy két kilométerre lévő Katona-telep mezőgazdasági útját 1600 méter hosszan építette ki a helyi MÉN-ÉP 2003 Kft., továbbá vásároltak két útkarbantartó gépet is.
Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere (Fidesz-KDNP) az átadón közölte, a város 24 ezer hektáros külterületén több száz dűlőút van. "Ezek közül elsőként azért a Katona-telepen végezték el a beruházást, mert ott az út egyszerre tíz mezőgazdasági vállalkozás munkáját is könnyebbé teszi" - fűzte hozzá a városvezető.
Az eseményen az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára is jelen volt. Kis Miklós Zsolt hangsúlyozta, a vidékfejlesztési program (VP) keretéből több mint 40 milliárd forint fordítható külterületi, mezőgazdasági utak fejlesztésére. Az összegből csaknem 900 településen dűlőutak felújítása, új mezőgazdasági utak építése valósul meg. A beruházások a hátrányos helyzetű, külterületen élők életét és az ott dolgozó vállalkozások munkáját is könnyebbé teszik.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy az Európai Bizottság jelenlegi javaslata szerint a következő uniós pénzügyi ciklusban kevesebb pénz jutna a vidékfejlesztésre. Hozzátette: reméli, hogy az Európai Unió költségvetésének tárgyalása során ez a helyzet változik, és legalább ugyanannyi uniós és hazai forrás áll majd rendelkezésre a mezőgazdaság, az élelmiszeripar fejlesztésére és a külterületen élők életkörülményeinek javítására, mint a jelenlegi pénzügyi ciklusban.
Jakab István, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének (MAGOSZ) elnöke elmondta: Magyarország csaknem 5 millió hektár szántóföldje jelentős nemzeti erőforrás, amelynek minél jobb kihasználása közös érdek.
Kiemelt célnak nevezte a határ korszerű infrastruktúrájának megteremtését, amelybe a modern vízgazdálkodás, a vízhasznosítási rendszerek és a vízkormányzás kialakítása mellett a dűlőutak kiépítésének is fontos szerepet kell kapnia.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.