A 130 éves vasúti és közúti átkelő az A-Híd munkájával nyerte el modern állapotát. A sajtótájékoztatón a 2024-ig tervezett útépítésekre is kitért Mosóczi László közlekeséspolitikai államtitkár.
Már csak az utómunkálatokat végzik Magyarország egyetlen vegyes használatú, vasúti és közúti hídján, melynek rekonstrukcióját bruttó 1,6 milliárd forintból végezte el az A-Híd Zrt. (a projektről legutóbb májusban számoltunk be). A magyar közlekedés számára fontos kiskörei hídról jászberényi sajtótájékoztatóján beszélt dr. Mosóczi László államtitkár, aki egyben hivatalosan is bejelentette: megépül a jászsági város elkerülőjének utolsó szakasza.
Az A-Híd Kiskörében a 130 éves hídon többek között elvégezte
Jelenleg az utómunkálatok zajlanak.
A jászberényi elkerülő harmadik üteme 8,5 milliárd forintból épül meg 4,5 kilométeren kétszer egy sávos útszakaszként a 31-es és a 32-es főutak között – fejtette ki a a sajtótájékoztatón Mosóczi László. Hozzátette: tavasszal várhatóan megkezdődik a munka a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A tervek szerint két éven belül készül el a beruházás, jelenleg a feltárási szakasz végéhez közelednek.
Az államtitkár emlékeztetett: a kormány Útprogramjának egyik célja, hogy a megyei jogú városokat, megyeszékhelyeket, nagyobb ipari parkokat bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba. Hasonlóan fontos, hogy az országhatárok irányába tartó autóutak, autópályák érjék el az országhatárokat 2023-ig – tette hozzá.
Az Útprogram 2024-ig tervezett összege jelenleg 3200 milliárd forint. Az előkészítés, tervezés alatt álló útszakaszok - amelyek kivitelezéséről még nem döntött a kormány - forrásai még nincsenek benne a programban – mutatott rá. Szavaiból kiderült: a hazai finanszírozás szerepe folyamatosan nő az uniós forrásokhoz képest és ez a tendencia a következő időszakban még tovább fog erősödni, a következő uniós programozási ciklusban még jelentősebb mértékben. Megemlítette, hogy az Útprogram mellett fokozott figyelmet szentelnek az utak felújítására is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.