A két országot összekapcsoló fejlesztésekben összesen mintegy 3,2 kilométer hosszúságú bicikliút jött létre.
Két településnél létesült új összeköttetés Magyarország és Szlovénia között kerékpárutakon.
A beruházást mindkét esetben a Vértesaszfalt Kft. kivitelezte.
A Vas megyében megépült útszakasz Orfalu belterületi szakaszán halad végig, majd a lakott területet elhagyva folytatódik egészen a szlovén határig. Az elkészült 1,29 km hosszú kerékpáros összeköttetést a közlekedők 2019 júniusa óta használhatják. A beruházás érintette az Őrségi Nemzeti Park területét és NATURA 2000 területet.
A fejlesztést az tette szükségessé, hogy az Orfalu község belterületi szakaszán haladó – részben kavicsolt pályaszerkezettel, részben aszfaltmakadám burkolattal rendelkező – út burkolatának minősége teljesen leromlott. Továbbá az út a lakott területet elhagyva erdők között földútként folytatódott a szlovén határig.
A beruházással megvalósult a határtérség megfelelő közúti összeköttetése helyi lakosok, a turisztikai szolgáltatók és az idelátogató turisták számára. Az átadón V. Németh Zsolt, kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztos, a régió országgyűlési képviselője elmondta,
az új kerékpárút helyszínét két egymással szervesen összefüggő kis táj adja.
A Zala megyében megépült közel 2 km hosszú útszakaszra azért volt szükség, mert eddig a szlovén határ felé csak rossz állapotú földút vezetett, határátlépésre itt nem volt lehetőség. A beruházásában a rédicsi Tenke-hegy és a szlovéniai Lendva-hegy között épült ki összeköttetés.
A megvalósítás két részből állt. Elsőként a Csente irányába haladó meglévő helyi közúti szakaszt építették át 915,5 m hosszan, majd következő lépésben az ennek a végszelvényéhez csatlakozó 979,43 m hosszú új szakaszt készítették el, amely végül elérte a szlovéniai aszfaltozott közutat. A közlekedők 2019 májusában vehették birtokba az új útvonalat.
Az átadón Vigh László, Zala megye országgyűlési képviselője arra utalt, hogy az úttal az elvágott szálakat is igyekeznek jelképesen összevarrni, legyen szó akár kultúráról, egészségügyről vagy sportról.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.