Az összesen mintegy 36 kilométer hosszú szakaszt a Duna Aszfalt és a Soltút valósítja meg, ezen kívül egy repülőtéri bekötőút és számos különszintű csomópont is épül a beruházásban.
Kihirdették a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakaszaira kiírt kivitelezői közbeszerzés eredményét, melyből kiderül, hogy a 83-as főút Pápa és Tét déli csomópontja közti szakaszát, valamint a 8315 j. repülőtéri bekötőutat a Duna Aszfalt Kft. fogja megvalósítani több mint 44 milliárd forintból. A Tét déli csomópontja és Győr közötti szakaszt pedig a Soltút Kft. kivitelezi több mint 46 milliárd forintból, a két város közti gyorsforgalmi útkapcsolat tehát együttesen több mint 90 milliárd forintból készül majd el.
A Győr és Pápa közötti gyorsforgalmi út tervezőit még 2018 októberében hirdették ki, most pedig – másfél évvel később – már a kivitelezési munkálatok is megkezdődhetnek.
A 83-as főút Győr határában keresztezi az M1-est, tehát az új gyorsforgalmi szakasz Pápát az M1-es autópályába köti be, ezzel újabb város kapcsolódhat be az ország gyorsforgalmi hálózatába.
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) beruházásában egyrészt megépítik az új nyomvonalon vezetett, 2x2 sávos, 83. sz. főutat Pápa és Tét déli csomópontja (32+574 - 51+000 km sz.) között, mely egybefüggően mintegy 18,4 km hosszúságú lesz. Ezen kívül kiépítik az új nyomvonalon vezetett, 2x1 sávos 8315 j. repülőtéri bekötőutat, amely egy több mint 1,5 kilométer hosszú szakasz lesz.
A négysávos 83-as főút szakaszán megépül két darab különszintű csomópont is Pápa északi térségében és Gyarmatnál, valamint 15 darab híd műtárgyat is megterveznek.
Az új nyomvonalon vezetett, 2x2 sávos, 83. sz. főút Tét déli csomópontja és Győr (51+000 - 68+641 km sz.) között egybefüggően mintegy 17,6 kilométeren épül meg. Ezen a szakaszon négy darab különszintű csomópontot is megépítenek, melyek Tét déli részén, Tét északi részén, valamint Győrszemere és Koroncó közelében lesznek. Ezen kívül 8 darab műtárgyat is kap a közel 18 kilométer hosszú útszakasz.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.