Az M3-as autópálya és a megyeszékhely között közel 19 kilométeren épült ki négysávos út a Colas, a He-Do és a KM munkája által.
Hétfőn délelőtt Maklár térségében átadták az Eger gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő M25-ös autóút befejező szakaszait.
A projekt első, 4 kilométeres szakaszát Eger és Andornaktálya között már 2018-ban átadták. Most a hiányzó 14,5 kilométer készült el:
A fent említett első szakaszt ugyanezek a vállalatok kivitelezték.
A 14,5 km hosszú déli ütem új nyomvonalon épült ki. A projektben az M3-as autópályán az M25-ös autóút bekötésénél egy olyan teljes értékű csomópont készült, amelyre minden irányból fel- és le lehet hajtani. A 3-as főútnál és a maklári bekötésnél szintén különszintű felüljárók épültek.
A most átadott beruházásban létrejött a maklári bekötő út is: az 1,1 kilométeres, kétsávos szakasz közvetlen összeköttetést biztosít Maklár déli iparterülete és az M25-ös autóút között.
Mindezek mellett Füzesabony és Nagytálya közigazgatási területén egy-egy vadátjáró létesült, és épült két híd az autóút átvezetésére a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal és a Laskó-patak felett.
Az M25-ös évek óta tartó fejlesztése összesen 50 milliárd forintból valósult meg, a 19 kilométernyi négysávos út összesen 15 perccel csökkenti a menetidőt Eger és a főváros között. A gyorsforgalmi szakaszok kiépítése mellett az elmőlt években (a fent említetteken túl) az alábbi munkákat is elvégezték:
Mindkét beruházás a Colas, a Colas Út Építőipari Zrt., a Colas Hungária Építőipari Zrt. és a Colas Közlekedésépítő Kft. kivitelezésében valósult meg 2018-ban.
A hétfői átadón a honvédelmi miniszter is részt vett, Dr. Benkő Tibor úgy fogalmazott, Eger és térsége évtizedes álma és régi elgondolása volt az új útvonal. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte,
az Útprogram elindításának idején 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, míg mára már 18-ra ugrott a mutató. Az újabb csatlakozó is meglesz fél éven belül, amikor Sopronig kiépül az M85.
Hozzátette: „Az M25 használata a személyautók számára a kapcsolódó rendelet jövő január elsejével hatályba lépő módosításáig díjmentes.”
Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgató szavaiból kiderült, az összesen 19 kilométer hosszú szakasz teljes területe mintegy 2 millió négyzetméter. "A munkálatok során 2,8 millió köméter töltés épült, és 75 ezer köbméter aszfaltréteget építettek be" - tette hozzá. "Az autóút és a kapcsolódó beruházásainak építésénél az érintett erdőterületek pótlására 6,9 hektár csereerdőt telepítettek."
Az M25-ös építkezésének előzményeiről, kivitelezéséről és a folytatásáról a beruházó NIF vezérigazgatója, Nagy Róbert Attila nemrég részletesen beszámolt lapunknak.
Ahogy a vezérigazgató is kifejtette, az Egert érintő útfejlesztések nem értek véget: tervben van egy nagyságrendileg egy 10 kilométer hosszú elkerülő út építése is Heves megye székhelyéhez. A projekt környezetvédelmi hatástanulmánya és a tanulmányterve várhatóan 2022 első negyedévére készül el - árulta el Nagy Róbert Attila a fenti interjúban.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.