Az ukrán határig nyúló 23 kilométeres szakaszon négy külön szintű csomópont és két pihenőhely is létesül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M3-as autópálya Vásárosnamény-Beregdaróc szakaszának a tervezőjét. A Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft. és a Constreal Mérnöki Iroda Kft. nyertes konzorciumának az alábbi fealadatokat kell elvégeznie:
Az új szakasz 23 kilométeren új nyomvonalon jön létre, a projektben az alábbi építmények is elkészülnek:
A szakasz kiépítésével az M3-as autópálya eléri teljes tervezett hosszát, a 307 kilométert.
Az M3-as az egy újonnan létesülő határátkelőhellyel fog csatlakozni Ukrajnához, ahogy ez mostani hirdetményből is kiderül. A Beregdaróc-Beregdéda átkelő létrejöttéről még 2016-ban egyezett meg a két állam, az akkori sajtóhírek szerint a két fél azt tervezte, hogy a 4-es főúthoz tartozó záhonyi határátkelő helyett ide terelődik majd át a két ország közötti teherforgalom is.
Átadták a forgalomnak Romániában a moldvai A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszát. Ezáltal teljessé vált a gyorsforgalmi út Bukarest és a román fővárostól 250 kilométernyire található - Egyedhalma (Adjud) között.
December közepén forgalomba helyezték a csehországi D1 autópálya utolsó, Říkovice és Přerov közötti szakaszát, amelyet a STRABAG Česko kivitelezett, döntő részben uniós forrásból.