A 20 év után újjáépülő átjárón a közút mellett nemzetközi kerékpárút vezet majd át; a helyiek kérésére teherforgalmat nem bonyolít le.
Lezárult a közbeszerzés, kiderült, ki építi meg Helembánál a magyar-szlovák határhidat - tájékoztatta az Új Szót a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. Az Ipoly-híd esetében a Colas Közlekedésépítő Zrt. a kivitelező, míg a magyar oldali útcsatlakozást a nyertes a Colas Út Zrt. készíti el. A szlovák oldali útcsatlakozás kivitelezője a Colas Út Zrt. és a Colas Slovakia lett.
A magyarországi Ipolydamásd és a szintén magyaroklakta, de Szlovákiához tartozó Helemba közötti eredeti hidat 2000-ben az ár vitte el. Az átjáró műszaki paramétereiről még 2018-ban született meg a szlovák-magyar megállapodás.
A felvidéki magyar lap azt írja, a munkaterületet január második felében adják át. Korábbi sajtóhírek szerint az eredetileg 12 tonna teherbírású híd kapacitását 3,5 tonnára csökkentik. A teherbírást a környéken élő emberek véleményét figyelembe véve mérsékelték, akik tartottak a megnövekedő tehergépjármű-forgalomtól.
A hídszerkezet egyetlen nyílással hidalja majd át a folyót, a híd teljes hossza 71 méter lesz. A hídhoz a magyar oldalon 540 méter, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül. A híd egyik oldalán kétirányú kerékpárút létesül. Az új hídon vezet majd át az EUROVELO 6-os nemzetközi kerékpárút is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.