Az újpesti projekt keretében megújulhat a burkolat a Rózsa utca Árpád út és Görgey Artúr út közötti szakaszán, továbbá újjáéledhet és átépülhet a Rózsa utca–Árpád út csomópont a SWIETELSKY kivitelezésében.
Elkezdődhet az újpesti Rózsa utca korszerűsítése, lezárult ugyanis a közbeszerzési eljárás, aláírhatják a nyertes kivitelezővel a szerződést – derült ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai sajtóközleményéből. A beruházásnak köszönhetően az Árpád út és a Görgey Artúr út közötti szakaszon a teljes burkolat megújul. A közbeszerzési eljárás első helyezettje a SWIETELSKY Magyarország Kft. lett. Az útépítés várhatóan a nyár elején kezdődhet, és idén ősszel fejeződhet be.
Az újpesti projekt keretében megújul a burkolat a Rózsa utca Árpád út és Görgey Artúr út közötti szakaszán, továbbá átépül – ezzel pedig biztonságosabb lesz – a Rózsa utca–Árpád út csomópont.
Az érintett teljes szakaszon kerékpársávot létesítenek, emellett átalakítják a Rózsa utca–Deák Ferenc utca–Závodszky Zoltán utca csomópontot, valamint LED-fényforrások alkalmazásával a közvilágítást is korszerűsítik.
A felújítás során 42 fát, valamint 2076 alacsony növésű cserjét ültetnek el.
A BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett, ezért a beruházásában több jelentős útfelújítás is várható az idén. Az újbudai Péterhegyi úton és a rákospalotai Deák utcában tavasszal indulhat a rekonstrukció, ahogyan előreláthatóan az angyalföldi Göncöl utcában is. Ha sikerrel zárulnak a közbeszerzési eljárások,
útfelújítás indulhat ősszel a terézvárosi Podmaniczky utcában, a zuglói Vezér utcában, valamint az újpalotai Erdőkerülő utcában és Zsókavár utcában.
Mindezek mellett a XXII. kerületi Nagytétényi út Mária Terézia utca–Tóth József utca csomópontjában körforgalom épülhet, és a hozzá csatlakozó Mária Terézia utca is megújul a Donszky Árpád utcai csomópontig. Az útfelújítási program további eleme az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti 4,2 kilométeres szakasz, továbbá a Mester utca Ferenc körút és Haller utca közötti szakasz korszerűsítésének tervezése.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.