2024.04.25, Csütörtök

Hirdetés

Újabb Duna-hidak épülnek: a váci és a fővárosi projektre is várják az ajánlatokat
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Újabb Duna-hidak épülnek: a váci és a fővárosi projektre is várják az ajánlatokat

magyarepitok.hu

2021.04.23. 12:20 - Hegedűs Gergely

A Dunakanyar térségében épülő átjárónál tanulmányterv elkészítése a feladat; az Óbudai-szigetre vezető két új híd esetében már a tervezési közbeszerzés indult el.

Hirdetés

Pénteken több jelentős hídberuházásra is megjelent az ajánlati felhívás az uniós közbeszerzések honlapján. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a váci új Duna-híd előkészítése érdekében tett közzé ajánlati felhívást. A Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. ugyanakkor egyszerre két hídra indított tervezői közbeszerzést:

  • Buda és az Óbudai-sziget között egyrészt egy gyalogos és kerékpáros híd épül újonnan;
  • másrészt az Óbudai-szigetre vezető úgynevezett K-híd bontása után egy új közúti híd is felépül.


Sződliget magasságában vizsgálják az M2-es és a 11-es főút összekapcsolását

A közbeszerzési adatokból kiderül, a váci új Duna-híd előkészítéséhez a nyertes ajánlattevőnek a döntéselőkészítő tanulmány, a tanulmányterv és a környezeti hatástanulmány (kht) készítése lesz a feladata.

A kiírás alapján a Szentendrei-szigetet és a Duna mindkét ágát átívelő közlekedési folyosó előkészítése indul meg. 

A hatástanulmányt ugyanis a Duna jobb partján vezető 11-es főút és a másik parton futó M2-es sződligeti csomópontja közötti szakasz elsődleges vizsgálatával kell elkészíteni. Emellett a Tahitótfalunál jelenleg is meglévő Szentendrei Duna-híd kapcsolatára épülően - amely jelenleg az egyetlen a Szentendrei-szigetre vezető közúti híd.


Legalább 600 méter szerkezeti hosszúságú híd épül a főágon

Ugyanakkor a tanulmány "az összes számba jöhető, más átvezetési pontok vizsgálatára is kiterjedően készül mindkét Duna-ágon, a hajózhatósági-, árvíz- és vízbázis védelmi követelmények figyelembe vételével".

A Duna főágán (ez a Vác térségében futó baloldali ág) várhatóan legalább 600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120-180 méteres hídnyilásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges. Vizsgálandó a Tahi kisági kapcsolat a 11-es főútig.

A kapcsolódó úthálózati nyomvonal elkészítése is szükséges.

A közbeszerzés mintegy 16 kilométernyi új, egybefüggő utat irányoz elő - a szükséges körforgalom/útcsatlakozás kialakításának vizsgálatával, alternatívák feltárásával a Szentendrei-Dunaág keresztezésére is. 

"Az optimális forgalmi hálózati szerep, az érzékeny környezeti körülmények és a kerékpárúti hálózatba kötés szem előtt tartása" egyaránt fontos szempont a beruházás során. 


Az óbudai sziget úsztatásos technológiával kap új hidakat

Egy további hídfejlesztéssel kapcsolatban jelent meg pénteken ajánlati felhívás: a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. az Óbudai szigetre vezető átjárókra írt ki tervezői közbeszerzést. 

A beruházásban egyrészt a Gróf Esterházy János rakpart és az Óbudai-sziget között létesül gyalogos és kerékpáros híd. Az átjáró tervezetten több, mint 60 méteres támaszközű, folyó felett úsztatásos technológiával megépítendő, acél anyagú hídként szerepel a közbeszerzésben.

A másik részprojekt a jelenleg egysávon, lámpás átkelővel működő K-híd lebontását irányozza elő a Mozaik utca Óbudai-sziget között. Ennek a helyére egy kettős felszerkezetű közúti hidat terveznek meg, amely tervezetten több, mint 90 méteres támaszközű, és folyó felett úsztatásos technológiával építendő.

ÚtépítéshídépítésÓbudaNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Budapest Fejlesztési Központ (BFK)Vác

Hírlevél

Hirdetés