A kábelek feszítése és a szerkezeti mozgások is a várakozásoknak megfelelően alakultak, így a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében, az A-Híd Zrt. alvállalkozásában épülő projekt ütemterv szerint halad.
A Tisza-híd ferdekábeleinek befűzése és feszítése után a kábelek korrózióvédelme készül, illetve már a mederhíd pályalemez építése is zajlik az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Lakitelek közötti szakaszán – értesült a magyarepitok.hu.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában az M44-es 10 kilométeres szakasza a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével jön létre nettó 51,3 milliárd forint értékben. A beruházás különlegessége az 556 méter hosszú Tisza-híd, amely az A-Híd Zrt. alvállalkozásában, illetve a Pannon 2010 Zrt. generáltervezésének részeként az Uvaterv Zrt. tervei alapján valósul meg.
Ahogy azt korábban is megírtuk, az új tiszaugi Tisza-hídnak olyan egyedülálló szerkezete lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen, és a világon is csak néhány hasonló épült. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt, és a szerkezetet ekhós szekérhez teszi hasonlóvá.
Lapunk értesülése szerint a kábelek feszítése a várakozásoknak megfelelően történt, emellett a kivitelezés és a szerkezeti mozgások a tervezők által számítottaknak megfelelően alakultak. Ennek köszönhetően az ütemezés továbbra is tartható, és a szakasz forgalomba helyezése az év végén történhet meg. A feszítés után elbontották a pilon melletti állványokat, melyek elengedhetetlen munkaterületei voltak ennek a fázisnak
A látványos feszítési munkafolyamaton kívül a kivitelezők folytatták az ártéri hídszakaszok építését is: elkészültek a hídszegélyek, valamint azok korrózióvédelme. Elhelyezték a hídkorlátokat, illetve beépítették a dilatációs szerkezeteket. Megkezdődtek az ártéri hídszakaszok pályalemez szigetelési munkái is, így a közeljövőben már az aszfaltozási munkák is megindulhatnak. A mederhíd pályalemez betonozásának befejező szakasza is elkészült.
Megkezdték a pilonszárak festését is, ami már előrevetíti a híd végleges megjelenését. A mederhíd pályalemezének építése, illetve a hídszegélyek megépítése után már a befejező szakaszába érkezik a kivitelezés.
A közeljövőben megkezdődik a híd alatti területrendezés, illetve a Tisza folyó partélének védelme a híd alatti szakaszon 100-100 méter hosszban. Itt nagymennyiségű földmunkát és kőszórást kell elvégeznie majd a szakkivitelezőnek.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.