Az M3-as autópálya és Ököritófülpös között egy 28,2 km hosszú négysávos utat kell kiviteleznie a nyertesnek.
Megjelent az ajánlati felhívás az M3-as autópályát Mátészalkától Erdély irányába bekötő M49-es autóút első szakaszára. Az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti szakaszon egy 28,2 km hosszú négysávos utat kell kiviteleznie a majdani nyertesnek.
A projekt jelentőségét az adja, hogy a csengeri határ közelében fekvő Szatmárnémeti ezzel gyakorlatilag gyorsforgalmi kapcsolatot nyer a magyar fővároshoz, ami által egy újabb jelentős mértékben magyaroklakta város elérhetősége javul.
Az új autóút ezen szakasza négy különszintű csomóponttal és öt körforgalmi csomóponttal, valamint 22 db műtárggyal jön létre. A szakaszon egy kétoldali komplex, illetve egy egyszerű pihenő is létesül.
A beruházásban hét darab pályahíd is megépül, ezek közül kiemelkedik a Kraszna folyó felett átívelő híd. Mindezek mellett 32 kilométernyi földutat is kialakítanak az M49-essel párhuzamosan.
A projekt előzményeként ennek a szakasznak a terveit az Uvaterv Zrt. és az Unitef 83 Zrt. készítette el. Ugyanakkor már a második szakasz előkészítése is elindult: az Ököritófülpös és a csengeri országhatár közötti szakaszra májusban nyerte el a tervezői közbeszerzést a Roden Kft.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.