Törökszentmiklós és Kisújszállás között részben új nyomvonalon kell 34 kilométer hosszú négysávos utat építenie a majdani nyertesnek.
Az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás (Kelet) közötti nyomvonalára érkezett ajánlati felhívás az uniós közbeszerzési értesítő felületén. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hirdetménye összesen 34 kilométernyi négysávos út létrehozását célozza meg.
A 3,75 méteres széles forgalmi sávokkal és 20 méteres koronaszélességgel létrejövő út kétféle módon jön létre a két település között:
A projektben számos új csomópont is kiépül az M4-esen:
Emellett egy egyszerű pihenő és egy komplex pihenő is létrejön.
Az M4-es Törökszentmiklós utáni folytatásával legutóbb 2019 májusban foglalkoztunk, amikor a NIF kihirdette a tervezői közbeszerzés győztesét. Az Utiber Kft. és a Roden Kft. a Törökszentmiklós és Püspökladány közötti mintegy 65 kilométeres szakaszon készített terveket, ennek első szakaszára vonatkozik a mostani ajánlati felhívás.
A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-esen az elmúlt években számos szakaszt adtak át:
További elkészült szakaszokkal együtt a fenti két projekt zárása után immár 62 kilométernyi egybefüggő gyorsforgalmi úton zajlik a forgalom Üllő és Abony között. Az Abony utáni, Szolnokot elkerülő Abony-Törökszentmiklós szakaszon is zajlik a kivietelezés, amelyről legutóbb ebben a cikkben írtunk.
A fent említett Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz után a 30 kilométeres Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz következik, amelyre már korábban kiírták a tervezői közbeszerzést. Az M4-es a román határt a Berettyóújfalu-Nagykereki szakasszal érte el, amelyet szintén tavaly adtak át, és ebben a cikkben számoltunk be a szeptember 4-i eseményről.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.